Gemeente Vlaardingen
Gemeenteraad zet praatpaal in scholen
16 mei 2008
Wat moet er voor jongeren in Vlaardingen veranderen? Dat wil de
gemeenteraad graag weten. Daarom organiseert zij op donderdagavond 12
juni 2008 een Jongerenforum. Om bekendheid te geven aan deze
bijeenkomst én om te weten te komen welke ideeën er leven, plaatst de
gemeenteraad tijdelijk een zogeheten 'praatpaal' in scholen en in het
publiekscentrum in het Stadhuis. Jongeren kunnen hun wensen en ideeën
inspreken. Het beste idee wordt beloond met een Ipod, die aan het eind
van het Jongerenforum op 12 juni 2008 wordt uitgereikt.
De gemeenteraad wil jongeren meer betrekken bij beslissingen die voor
hen belangrijk zijn. In april gaven verschillende gemeenteraadsleden
gastlessen aan de derde klassen van de St. Jozefmavo. Aan de hand van
stellingen en een videofilm werd gediscussieerd over de Vlaardingse
politiek. De afgelopen week heeft de gemeenteraad een praatpaal (waar
een videoboodschap kan worden ingesproken) geplaatst bij het
jongerencentrum Europe in Holy en de St. Jozefmavo. Vanaf maandag 19
mei 2008 staat de zuil drie dagen in scholengemeenschap Groen van
Prinsterer. Leerlingen worden opgeroepen een mooi plan te bedenken en
dit achter te laten in de praatzuil. De reacties van de jongeren
bepalen uiteindelijk de onderwerpen waarover wordt gesproken tijdens
het Jongerenforum. Op donderdag 22 en vrijdag 23 mei 2008 staat de
praatzuil in de publiekshal van het Stadhuis aan het Westnieuwland.
Wie niet op genoemde scholen zit kan zijn boodschap daar kwijt.
Wie een goed idee heeft over wat er anders moet in Vlaardingen, maakt
kans op een Ipod. Naast het inspreken in de praatzuil kunnen ideeën
ook gemaild worden (vóór 12 juni 2008) naar jongerenforum@hotmail.com.
Ook op de avond zelf is nog gelegenheid een idee aan te melden. Het
Jongerenforum vindt plaats op 12 juni 2008 in het Stadhuis aan de
Markt, van 20.00 uur tot 21.30 uur.
Om bekendheid te geven aan het Jongerenforum worden volgende week ook
posters en flyers verspreid op scholen en in de stad.