Weekendjeweg.nl: Groninger gaat liefst naar Noord-Holland
12/06/2008 14:55
Bookit B.V.
Uit onderzoek van Weekendjeweg.nl blijkt dat de Groninger het liefst naar Noord-Holland gaat voor een hotelverblijf van twee nachten of meer. Gaat de Groninger één nachtje weg dan blijkt de provincie Zuid-Holland het populairst. Voor een vakantie naar een bungalowpark gaat de Groninger het liefst naar Gelderland, gevolgd door Drenthe.
Opvallend is dat de Groninger en de Fries elkaar ontmoeten: zij hebben dezelfde volgorde in de keuze voor een provincie bij een hotelverblijf van twee of meer nachten.
Verder komt naar voren dat de Groninger, de Drentenaar en de Limburger elkaar tegenkomen als zij één nachtje weg gaan: zij hebben dezelfde top 3 in de keuze voor een provincie.
Deze en andere trends komen uit een onderzoek van Weekendjeweg.nl, marktleider op het gebied van korte vakanties, met jaarlijks zo'n 500.000 boekingen. Het onderzoek laat zien dat de meeste Nederlanders het liefst naar Zuid-Holland gaan voor één overnachting in een hotel. Voor een bungalowverblijf is de provincie Gelderland al jaren populair. De inwoners van 9 provincies gaan het liefst naar een bungalowpark in deze natuurrijke omgeving.
"Doordat wij regelmatig analyseren welke bestemmingen populair zijn bij onze klanten kunnen wij ons aanbod daar goed op afstemmen", zegt Ed Trentelman, Commercial Director van Weekendjeweg.nl. "Meten is weten", vervolgt Trentelman, met de gegevens uit onze database met meer dan 1,4 miljoen klanten richten wij onze communicatie zo in dat onze klanten aanbiedingen ontvangen die bij hun vakantiegedrag en interesses passen."
Over Weekendjeweg.nl
Weekendjeweg.nl is met zo'n 500.000 reserveringen per jaar marktleider op het gebied van korte vakanties. Samen met BungalowS.nl, Nachtjeweg.nl en Hotelletje.nl, is Weekendjeweg.nl onderdeel van Bookit. Vanaf 1992 is Bookit gespecialiseerd in het verzorgen van reserveringen voor hotels en bungalowparken. Bookit is sinds 2005 onderdeel van Holidaybreak PLC, een Europese groep van vakantieaanbieders.