Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen


02-06-2008: Nijntje Lekker Weg met jonge kinderen

Aftrap nieuwe NBTC-campagne in dick bruna huis

NIJNTJE LEKKER WEG MET JONGE KINDEREN

In het dick bruna huis - onderdeel van het Utrechtse Centraal Museum - is vandaag de nieuwe campagne Lekker weg met jonge kinderen officieel van start gegaan.
Daarbij ontving nijntje, de bewoner van het dick bruna huis, het eerste exemplaar van een nieuw, gelijknamig magazine, dat zich vooral richt op de ouders van kinderen van 0 tot 6 jaar. Voor de aftrap was ook een aantal jonge moeders met kleine kinderen uitgenodigd.

De nieuwe campagne is een initiatief van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). Bijzonder is dat de campagne wordt ondersteund door een aantal getekende `mensenkinderen' van Dick Bruna. Hoofdrolspeler (zie tekening) is het vakantiegangertje.

Het is met deze campagne de bedoeling om (jonge) ouders te inspireren en te informeren over de vele, binnenlandse vakantie- en uitgaansmogelijkheden nu ze, soms voor het eerst, met kleintjes op pad gaan.

"Als je een kindje krijgt, zet je een stap in een andere levensfase, een heel andere wereld. Ook voor je vakantie verandert er het een en ander. Je bent plotseling op zoek naar een vakantie die goed past bij je hele gezin. We weten dat de informatiebehoefte van deze gezinnen heel groot is," aldus Maartje Schouten, NBTC-marketing-manager Nederland én moeder van Kim (6) en Just (4).

Nederland heeft 870.000 gezinnen met kinderen van 0 tot 6 jaar. Zij maken jaarlijks 6,2 miljoen vakanties, waarvan 59 procent in Nederland. Saillant detail, deze groep wil , meer dan de gemiddelde vakantieganger, in de vakantie vooral tot rust komen en uitgebreid ontspannen. De nieuwe campagne is multimediaal en is onder meer zichtbaar in print, internet en televisie.