Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
02-06-2008: Nijntje Lekker Weg met jonge kinderen
Aftrap nieuwe NBTC-campagne in dick bruna huis
NIJNTJE LEKKER WEG MET JONGE KINDEREN
In het dick bruna huis - onderdeel van het Utrechtse Centraal Museum -
is vandaag de nieuwe campagne Lekker weg met jonge kinderen officieel
van start gegaan.
Daarbij ontving nijntje, de bewoner van het dick bruna huis, het
eerste exemplaar van een nieuw, gelijknamig magazine, dat zich vooral
richt op de ouders van kinderen van 0 tot 6 jaar. Voor de aftrap was
ook een aantal jonge moeders met kleine kinderen uitgenodigd.
De nieuwe campagne is een initiatief van het Nederlands Bureau voor
Toerisme & Congressen (NBTC). Bijzonder is dat de campagne wordt
ondersteund door een aantal getekende `mensenkinderen' van Dick Bruna.
Hoofdrolspeler (zie tekening) is het vakantiegangertje.
Het is met deze campagne de bedoeling om (jonge) ouders te inspireren
en te informeren over de vele, binnenlandse vakantie- en
uitgaansmogelijkheden nu ze, soms voor het eerst, met kleintjes op pad
gaan.
"Als je een kindje krijgt, zet je een stap in een andere levensfase,
een heel andere wereld. Ook voor je vakantie verandert er het een en
ander. Je bent plotseling op zoek naar een vakantie die goed past bij
je hele gezin. We weten dat de informatiebehoefte van deze gezinnen
heel groot is," aldus Maartje Schouten, NBTC-marketing-manager
Nederland én moeder van Kim (6) en Just (4).
Nederland heeft 870.000 gezinnen met kinderen van 0 tot 6 jaar. Zij
maken jaarlijks 6,2 miljoen vakanties, waarvan 59 procent in
Nederland. Saillant detail, deze groep wil , meer dan de gemiddelde
vakantieganger, in de vakantie vooral tot rust komen en uitgebreid
ontspannen. De nieuwe campagne is multimediaal en is onder meer
zichtbaar in print, internet en televisie.