AutoRai

Klanttevredenheidstrofee voor vier Mazda-dealers

(6/17/2008)
Vier Mazda-dealers zijn winnaar geworden van de MSI-Awards 2007. Deze jaarlijkse trofee op het gebied van klanttevredenheid werd deze keer in Kasteel Heemstede in Houten uitgereikt aan Autobedrijf C. Hoebeke & Zoon uit Rilland, Autobedrijf D.H. Winkelhorst uit Winterswijk, Autobedrijf Knoop Maarssen BV uit Maarssen en Autobedrijf Hans Kolenaar BV uit Enschede.

De oorkondes werden overhandigd door de Managing Director van Auto Palace â de Binckhorst BV (Mazda-importeur voor Nederland), Niek Hertsenberg. De MSI Awards worden elk jaar uitgereikt in vier verschillende categorieën (op basis van de bedrijfsgrootte en geografische ligging) en bewijzen dat het betreffende dealerbedrijf tot de absolute top behoort op het gebied van klanttevredenheid.

MSI (Mazda Satisfaction Index) is door Mazda Motor Corporation in Japan ontwikkeld om de Mazda-dealers, met behulp van de verkoop- en service-ervaringen van alle Mazda-dealers en hun medewerkers, van waardevolle informatie te voorzien over hun klanten en wordt in heel Europa uitgevoerd.

MSI is echter veel meer dan een programma dat alleen de klanttevredenheid meet. Het biedt nauwkeurige en tijdige informatie over de mening van klanten en over het serviceniveau van de dealer, alsmede informatie over de plannen van klanten om weer een aankoop te doen. De onderzoeksmethode is ontworpen om de verschillen tussen de verwachtingen van klanten en de service die zij daadwerkelijk ontvangen te onderkennen.

Vanaf 1992 hebben klanten maandelijks een mailing ontvangen met vragenlijsten. De resultaten daarvan worden geanalyseerd en samengevoegd met dealerrapportages en ieder kwartaal aan de dealerdirecties gecommuniceerd. Voor de vragenlijst op het gebied van verkoop werden klanten benaderd die de maand daarvoor een nieuwe Mazda hadden gekocht. Serviceklanten kregen 25 maanden na aankoop van hun nieuwe Mazda een vragenlijst toegestuurd.