Ingezonden persbericht


Cannes 2008: DDB wint Gouden Leeuw in categorie Outdoor

Cannes, 18 juni 2008 - DDB heeft een Gouden Leeuw in de categorie Outdoor in ontvangst genomen tijdens het reclamefestival in Cannes. DDB, dat met zeven nominaties naar het creatieve festival is gekomen, mocht het podium beklimmen voor de campagne 'Achteruitrijdende bus' voor Centraal Beheer Achmea. De uiting is onderdeel van het adoptieplan voor busreclame, dat is geïnitieerd door CBS Outdoor om de impact en creatieve mogelijkheden van busreclame onder de aandacht te brengen.

DDB is trots op de belangrijkste reclameonderscheiding. Christiaan van Mansfeld (deputy managing director van DDB): 'Het is niet alleen een knappe prestatie van de creatieven Marco Sluijter en Dieuwer Bulthuis en het stageteam Daniël Ashkol en Maarten van Kempen, maar ook van CBS Outdoor en ons hele bureau. Je moet echt tweemaal kijken voordat je door hebt dat je eigenlijk de achterkant van een bus ziet. Ik vind het een mooi initiatief van CBS Outdoor om deze campagne aan ons en onze klant Centraal Beheer Achmea aan te bieden. De creativiteit en de kansen die je hebt met het medium bus worden hiermee nog eens extra onderstreept.'

Het 55ste Cannes Advertising Festival is op 15 juni van start gegaan en duurt tot zaterdag 21 juni.

Ingezonden persbericht