Vodafone Nederland start met adverteren op live! portal

20/06/2008 10:56

Vodafone Libertel NV

20 juni 2008 - Vanaf vandaag biedt Vodafone Nederland advertentieruimte aan op zijn mobiele internet portal Vodafone live!. Alle klanten die via Vodafone live! het mobiele internet opgaan, krijgen banners te zien. Klanten die besluiten op een banner te klikken om meer te weten te komen, worden doorgelinkt naar mobiele sites. Adidas, NS, Peugeot en Johnson? zullen als eerste adverteren op Vodafone live!.

Harry Odenhoven, Director Online Services van Vodafone Nederland: "Adverteerders zoeken voortdurend naar nieuwe wegen om hun doelgroep te bereiken. Bijna iedereen heeft naast zijn portemonnee en sleutels, altijd zijn mobiel bij zich. Dit biedt een enorm potentieel. Online marketing is een essentieel onderdeel bij merken bouwen en promoties kenbaar maken. De snelle ontwikkeling en acceptatie van mobiel internet zal mobiel adverteren op korte termijn dan ook tot een vast onderdeel van de marketingcommunicatiemix maken."

De verwachtingen van de markt voor mobiel adverteren zijn hoog. Het Amerikaanse adviesbureau Arthur D. Little voorspelde deze week dat adverteerders in Europa jaarlijks 60% meer budget zullen vrijmaken om hun producten via de mobiele telefoon aan de man te brengen. Volgens recent onderzoek van Jupiter Research heeft de Europese mobiele advertentiemarkt in 2012 een omvang van EUR 1,3 miljard.

Mobiel bannering is niet de eerste advertentiemogelijkheid die Vodafone biedt. Al geruime tijd staan er Google Mobile Sponsored links op Vodafone live!. Het genereren van inkomsten uit mobiel adverteren is onderdeel van de wereldwijde Vodafone-strategie.

De exploitatie van de banners op Vodafone live! wordt verzorgd door AdLINK Media en is technisch mede mogelijk dankzij een overeenkomst met Ericsson en MADS. Voor klanten die geen prijs stellen op banners, biedt Vodafone binnenkort ook een opt-out.

/ / / / / / / / / / / / /

Over Vodafone Libertel B.V.

Vodafone is een van de grootste mobiele communicatiebedrijven in Nederland en maakt deel uit van Vodafone Group, het meest toonaangevende mobiele communicatiebedrijf ter wereld met proportioneel ruim 260 miljoen klanten per 31 maart 2008. De Vodafone Group heeft deelnemingen in het aandelenkapitaal van mobiele operators in 25 landen in 5 continenten. Daarnaast heeft Vodafone Group nog 42 partner netwerken wereldwijd.