Ingezonden persbericht


Den Haag, 20 juni 2008
Persbericht

ShoppingNight 2008 groot succes
60.000 shop-a-holics kwamen naar de Haagse Binnenstad

Aan alles komt een einde, ook aan de langste ShoppingNight van Nederland. Vanochtend om 00.45 uur liep de laatste shop-a-holic de winkeldeur uit met zijn allernieuwste aanwinst. Zo'n 60.000 bezoekers wisten de winkelstraten van de Haagse Binnenstad op deze speciale avond te vinden. Wederom een succes voor de tweede editie van de ShoppingNight Den Haag.

Deze tweede editie van de ShoppingNight bood een nog uitgebreider programma dan het afgelopen jaar. Zo was er een mega catwalk van 45 meter lang op Grote Marktstraat, waar doorlopend modeshows van bekende merken werden afgewisseld met DJ optredens. Op de Hoogstraat, stond een beauty podium waar mini make overs werden verzorgd. Een mobiel fashion team gaf gratis advies over kleur en kleding. De Grote Markt was de plek voor de trendy muziek en hippe mode en in de Passage kon men genieten van romantisch pianospel. Maar boven alles werd de sfeer van de ShoppingNight bepaald door de spectaculaire aanbiedingen en de bijzondere kortingen van de deelnemende winkels en warenhuizen.

De goed voorbereide ShoppingNight bezoeker had zich van te voren al goed geïnformeerd via de website www.puurdenhaag.com en een eigen ShoppingNight programma vastgesteld om zo, deze avond geen enkel evenement, aanbieding of korting te missen.

Wethouder P. Smit verrichte de officiële opening van de ShoppingNight. Met een druk op de knop kwam de confetti naar beneden en startte de eerste modeshow van een lange reeks die tot middernacht duurde. Hoogtepunt van het evenementenprogramma was het live optreden van DO met haar band. DO was het stralende middelpunt op de catwalk en een enthousiast publiek bedankte haar na afloop met langdurig applaus.

Voorzitter Frank Wetters van de Stichting Marketing Haagse Binnenstad, de organisatie achter ShoppingNight, is blij met dit positieve resultaat. "Ongelofelijk hoeveel mensen de Haagse Binnenstad deze avond hebben weten te vinden. Een geweldige impuls voor ons, als organisatie en voor alle ondernemers in de Haagse Binnenstad".

Overigens, voor hen die er tijdens de ShoppingNight niet bij konden zijn is er een goed alternatief. Het MasterCard ShoppingFestival Den Haag, duurt nog tot 29 juni. Betaal in de Haagse Binnenstad met MasterCard, ontvang voordeelvouchers en maak kans op leuke prijzen.

ShoppingNight vond plaats donderdagavond 19 juni, van 18.00 uur tot 24.00 uur in de Haagse Binnenstad. Het festival kenmerkt zich door een diverse evenementen op het gebied van fashion, verzorging en stijl en daarnaast allerlei speciale aanbiedingen en spectaculaire kortingen van de deelnemende warenhuizen en winkeliers.

Het volledige programma staat op www.puurdenhaag.com

ShoppingNight 2008 is een initiatief van de Stichting Marketing Haagse Binnenstad en is onderdeel van The Hague Festivals dat plaatsvindt van 13 juni t/m zondag 29 juni 2008.

Einde persbericht

-----------------------



Ingezonden persbericht