Persbericht

20 juni, 2008

Hybris verbetert ordermanagement voor webwinkel Trigema

~ Trigema kiest hybris e-commerce suite en PIM-oplossing voor optimalisatie webwinkel ~

Hybris, leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce-software, ondersteunt de website voor Trigema, een grote T-shirt- en tenniskledingfabrikant in Duitsland. Het nieuwe productinformatiesysteem zorgt er onder andere voor dat klanten altijd de nieuwste productinformatie krijgen. Het systeem is geïmplementeerd door texcelerate solutions, een partner van hybris.

Trigema heeft gekozen voor de Commerce Suite- en de PIM- (Product Information Management) oplossing van hybris om de online verkoop te optimaliseren. De nieuwe website is erg gebruiksvriendelijk door de eenvoudige navigatie en een volledige tekst-zoekoptie op basis van productnaam of artikelnummer. Verder heeft de webwinkel een interactieve productadviseur die via links aangeeft welke kledingstukken goed bij elkaar passen. Bezoekers kunnen ook artikelen op een verlanglijstje plaatsen, productinformatie versturen naar vrienden via e-mail of producten direct in het winkelmandje plaatsen. De webwinkel maakt hierbij gebruik van Web 2.0-functies en moderne e-commerce-processen.

De herinrichting van onze webwinkel sluit goed aan bij de verwachtingen die klanten hebben van onze producten: topkwaliteit, gemaakt in Duitsland , zeggen Jürgen Gassner en Hanns Bilz, e-commerce managers bij Trigema. We zijn er zeker van dat dit een waardevolle investering is waar we lang profijt van zullen hebben.

The Commerce Suite van hybris ondersteunt de website van Trigema volledig. Het content management-systeem is namelijk geïntegreerd met de bestaande IT-topografie en blijft zo gebruikmaken van de voordelen van het standaard systeem. De webwinkel laadt snel en benut de hoge flexibiliteit en uitbreidingsmogelijkheden van een klassiek raamwerk. Het centrale productinformatiesysteem vormt de basis van het e-commerce-platform. Het systeem zorgt ervoor dat de informatie over de producten van Trigema altijd up-to-date is en direct wordt toegevoegd aan de webwinkel.

Henk-Jan van der Weide, regional manager hybris Benelux: Als je de concurrentie voor wilt blijven in B2C-verkoop, dan zijn PIM-oplossingen noodzakelijk. Trigema staat voor moderne en functionele sportkleding in de textielindustrie. Wij staan garant voor technische perfectie bij het beheren van de producten van Trigema.