Date : 23 June 2008
Sender Name: Mortierbrigade
Mortierbrigade en Studio Brussel winnen de belangrijkste internationale reclameprijs, een Titanium Lion.
Het is de eerste keer in de geschiedenis van de Belgische reclame dat
een bureau zo'n belangrijke prijs wint. De campagne voor Music For
Life van het dorstig zwart jongentje dat inbreekt in bestaande
programma's won reeds 2 gouden en een zilveren leeuw en kreeg op het
einde van het festival in Cannes de ultieme bekroning.
Juryvoorzitter Mark Tutssel, Chief Creative Officer (CEO) van Leo
Burnett Worldwide:
"De Integrated en Titanium Lions worden uitgereikt aan campagnes die
over alle categorieën en disciplines heen de meest inspirerende en
vernieuwende ideeën bevatten zodat ze een nieuwe standaard betekenen
voor het vak. Het gaat om ideeën die niet alleen uiterst origineel
zijn maar ook perfect inspelen op het menselijk gedrag en op een
vernieuwende manier het merk of de dienst bij de mensen doet leven.
Deze Lions zijn kortom de meest waardevolle van het hele festival
omdat ze een sluier oplichten van waar het vak naartoe evolueert."
Een ander jurylid omschreef "Black Boy" als een campagne van een
ontwapenende eenvoud, op basis van een briljant en ongelooflijk
krachtig idee dat zijn boodschap uitdraagt als geen enkele andere van
de voor deze competitie ingeschreven campagnes.
Het is dus een ongelooflijk grote eer voor mortierbrigade, Studio
Brussel en de Belgische reclame om deze prijs te winnen.
Met deze bekroning is de Music For Life campagne één de meeste
bekroonde Europese campagnes in Cannes. Dit is iets waar we met heel
België fier op mogen zijn.
Kijk naar het filmpje op :
http://www.youtube.com/watch?v=QncgLRp5NQY
Contact mortierbrigade :
Joeri Van Den Broeck : 0032 (0) 476 21 83 54
Jef Raeman : 0032 (0) 473 99 07 42
Contact Studio Brussel :
Peter Claes : 0032 (0) 476 66 98 46
http://www.youtube.com/watch?v=QncgLRp5NQY
http://www.mortierbrigade.com
http://www.stubru.be