Ingezonden persbericht


Unica: vraag naar marketingoplossingen in Europa en Azië stijgt sterk

Unica verdubbelt omzet eerste halfjaar 2008 ten opzichte van zelfde periode vorig jaar

Amsterdam, 25 juni 2008 Unica Corporation (Nasdaq: UNCA), de wereldwijde marktleider van software voor Enterprise Marketing Management (EMM), ervaart in zowel Europa als Azië en de Pacific een sterk toenemende vraag naar automatiseringsoplossingen voor marketing. Dit heeft in een omzetgroei geresulteerd van meer dan 100 procent in deze regio s in het eerste halfjaar van het fiscale jaar 2008, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

Unica-klanten in Europa zijn actief in veel verschillende branches. Hiertoe behoren bijvoorbeeld 20 telecommunicatiebedrijven en meer dan 40 van de grootste Europese financiële dienstverleners, waarvan de helft behoort tot de Forbes-top 30 in de financiële sector.

Het aanhoudende Europese succes van Unica is te danken aan zowel de huidige als nieuwe vooraanstaande klanten, waaronder Bank of Ireland, BBVA, Commerzbank, Fortis, ING, Nationwide Building Society, O2 Duitsland, Unilever en Bel Group. Deze innovatieve organisaties gebruiken Unica-software als belangrijkste digitale-marketingplatform. Met de software kunnen deze bedrijven ongelimiteerde campagnes consistent en geïndividualiseerd uitvoeren via meerdere kanalen, zoals e-mail, internet en callcenters.

De focus van Unica op multichannel-marketing is een essentiële factor geweest in het behalen van onze uitstekende resultaten , zegt Marcel Holsheimer, vicepresident Marketing EMEA van Unica. De convergentie tussen online en offline marketing is iets waar marketeers niet langer omheen kunnen. Ze staan onder een steeds grotere druk van klanten om relevante aanbiedingen en boodschappen via elk gewenst kanaal te versturen. Maar ook de druk van het management neemt toe. De ROI moet worden bewezen en budgetten moeten worden verantwoord. Door deze factoren besluiten bedrijven software te kopen, die de steeds complexer marketingcampagnes stroomlijnt en waarmee ze aanbiedingen kunnen personaliseren.

In de Forrester Wave van januari 2008 voorspelt Forrester een jaarlijkse groei van 20 procent voor de komende vijf jaar in de markt voor marketingplatforms. In ditzelfde rapport noemt Forrester Unica als marktleider.

Unica reageert op de toenemende marktvraag door zijn aanwezigheid in Europa verder uit te breiden. Naast het hoofdkantoor in Groot-Brittannië heeft Unica kantoren in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland en Spanje.

Over Unica

Unica® Corporation (Nasdaq: UNCA) is een toonaangevende, wereldwijde leverancier van software voor Enterprise Marketing Management (EMM). Unica richt zich exclusief op de behoeften van marketeers en levert de meest uitgebreide EMM-suite op de markt. De Affinium®-software van Unica stroomlijnt het volledige marketingproces voor merken-, relatie- en internetmarketing: van planning en budgettering tot en met projectmanagement, uitvoering en evaluatie. Affinium is zowel 'on premise' als 'on demand' leverbaar en biedt onder meer de volgende EMM-kernfuncties: web- en klantanalyse, lead- en campagnebeheer over meerdere kanalen, en management van marketing-resources. De unieke oplossing van Unica omvat een opslagsysteem voor marketinginformatie, dat marketeers in staat stelt om marketinggegevens en -middelen eenvoudig te beheren, verschillende campagneonderdelen snel samen te voegen en de resultaten bij te houden en te evalueren.

Unica is opgericht in 1992. Het hoofdkantoor bevindt zich in Waltham (Massachusetts, VS). De Benelux-kantoren van Unica zijn gevestigd in Amsterdam en Brussel.

Bezoek www.unica.com voor meer informatie.