Provincie Groningen

Groningen-campagne Bronzen Effie voor Er gaat niets boven Groningen-campagne 26 juni 2008

De toeristische promotiecampagne Er gaat niets boven Groningen is tijdens de jaarlijkse Effie-uitreiking bekroond met een bronzen Effie. De Effie is een prijs voor de meest effectieve reclamecampagne van het afgelopen jaar. Dinsdagavond werd in het Tuschinski Theater in Amsterdam het beeldje overhandigd aan Commissaris van de Koningin Max van den Berg en gedeputeerde Hans Gerritsen van de provincie Groningen, Dirk Nijdam van Marketing Groningen en Hein Scholma van reclamebureau Thabasco.

De Effie betreft de Er-gaat-niets-boven-Groningen-campagne die de afgelopen jaren op televisie en in andere media is gevoerd. Thabasco heeft voor de jury aannemelijk weten te maken dat de communicatie-investering van EUR 1,5 miljoen heeft gezorgd voor ruim EUR 80 miljoen euro aan extra inkomsten voor de Groninger economie!

Tal van andere partijen hebben een positieve, soms onmisbare rol gespeeld. Van de fotografen van het Dagblad van het Noorden tot Bert Visscher, die voor één reep chocola figureerde in de tv-spot. Ook de communicatiebureaus Open (huisstijl), Initio.dbk (vormgeving) en iWink (internet) hebben een wezenlijke bijdrage geleverd en delen mee in de Effie-eer. Alle lof bovendien voor Dirk Nijdam en Hans Poll van Marketing Groningen die als opdrachtgever de regie hebben gevoerd.

De Effie geldt algemeen als de oscar onder de reclameprijzen. Jurering en uitreiking van de gouden, zilveren en bronzen Effies wordt ieder jaar verzorgd door reclamevakorganisatie VEA in samenwerking met het bedrijfsleven.

prijswinnaars

26 juni 2008