Landelijke Huisartsen Vereniging

Elsevier Gezondheidszorg en de Landelijke Huisartsen Vereniging tekenen overeenkomst voor LHV-website.

Afgelopen woensdag (25 juni 2008) hebben de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) en Reed Business/Elsevier Gezondheidszorg in de Domus Medica een driejarige overeenkomst gesloten voor samenwerking ten aanzien van de LHV-website. Vanaf oktober zal deze nieuwe website tevens te zien zijn via Artsennet, dé medische URL van Nederland van KNMG en Medische Verenigingen.

De LHV wil een nieuwe crossmediale formule ontwikkelen voor zijn media, die past bij de communicatiestrategie van de vereniging: meer synergie en integratie van de bestaande communicatieactiviteiten, en inzet van hoogwaardige technologische oplossingen. De LHV wil zijn leden nog beter ondersteunen in de dagelijkse praktijk van huisarts.

Lodi Hennink, algemeen directeur van de LHV verwacht dat de vereniging "met deze samenwerking een volgende inhoudelijke slag gaat maken met de website". Hennink: "Zo zijn we in staat de communicatie via de website met en tussen huisartsen beter te faciliteren."
De huisarts zal sneller en adequater toegang krijgen tot de content van de LHV en zijn partners en tips, handvatten, dossiers en checklists vinden, waarmee hij of zij in de praktijk geholpen wordt. Ook wordt gezocht naar innovaties zoals het creëren van een online sociaal netwerk voor artsen, meer personalisatie van content, nieuwe tools & gadgets en een nieuwsbriefservice.

Steven van Eijck, voorzitter van de LHV: "We zullen de nieuwe website ondermeer gaan promoten op de Huisartsbeurs. We verwachten de nieuwe website dit najaar te kunnen introduceren. Het nieuwe multimediale leven van de huisarts gaat dan beginnen."

Reed Business, dat zich onder andere toelegt op de exploitatie van tijdschriften - zoals Medisch Contact - en van interactieve media, waaronder de onafhankelijke medische portal Artsennet, zal de LHV bij dit proces ondersteunen en de technische realisatie voor zijn rekening nemen. Het streven is om de bezoekers op de website een 'optimale user experience' aan te bieden. Mark van Mierle, directeur Reed Business/Elsevier Gezondheidszorg: "Reed Business is sterk in het aggregeren en regisseren van content, de LHV is op jacht naar interactie, volgens mij vormen we samen de ideale combinatie."

Noot voor de redactie (

Landelijke Huisartsen Vereniging