Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Donderdag 3 juli 2008

Vakantierit uit te houden dankzij DVD-speler

De massale vakantie-uittocht gaat beginnen, de zwarte zaterdagen staan voor de deur. Hitte, filerijden, jengelende kinderen die zich op de achterbank vervelen& Maar gelukkig zijn er draagbare DVD-spelers, vinden de Nederlanders. Die nemen ouders de zorg weg hun kroost continu te moeten vermaken tijdens de lange rit (39 procent). Het maakt de autoreis een stuk aantrekkelijker, zegt bijna een kwart van de Nederlanders (23 procent). Volgens één op de zeven Nederlanders lijkt de autorit zonder de DVD-speler zelfs twee keer zo lang te duren. Dit blijkt uit een representatief onderzoek naar vakantiebeleving onder vijfhonderd Nederlanders in opdracht van consumentenelektronicaspecialist ElectronicPartner (EP:).

Een samenvatting van het onderzoeksrapport, inclusief verantwoording van de onderzoeksopzet, is hier beschikbaar.

Grondige inspectie
Terwijl de DVD-speler de kinderen vermaakt, wijst het navigatiesysteem de Nederlanders de weg naar de plek van de vakantiebestemming (46 procent). Ondanks dat tweederde dit systeem volledig vertrouwt, kan 44 procent het niet nalaten om de route aan een grondige inspectie te onderwerpen. Als echte zekerheidzoekers pakken zij de landkaart er ook nog eens bij, of raadplegen ze een routebeschrijving via internet.

Dat het navigatiesysteem zo populair is, heeft wellicht ook te maken met de stem van het systeem. Eén op de acht vindt deze zo prettig, dat ze liever naar hun navigatie-systeem luisteren dan naar de stem van de partner.

Over het onderzoek
ElectronicPartner laat regelmatig onderzoek doen onder Nederlandse consumenten om meer inzicht te krijgen in de attitude en het gedrag ten aanzien van consumenten-elektronica. De uitkomsten van het onderzoek helpen ElectronicPartner haar dienstverlening verder te verbeteren en producten te ontwikkelen die aansluiten op de behoeften van consumenten. Het onderzoek is uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Blauw Research onder 500 Nederlanders, algemeen Nederlands publiek, in de leeftijd van 18 jaar en ouder.

Over Electronic Partner
ElectronicPartner Nederland B.V. is met circa 280 aangesloten winkels in Nederland en 5.000 winkels in zeven Europese landen een toonaangevende organisatie voor de consumenten- en huishoud elektronicabranche. EP: bestaat uit de formules EP:, ServicePartner en Sprinter Elektro en levert de aangesloten zelfstandige detaillisten diensten op het gebied van inkoop, distributie, reclame en marketing, opleiding en training, automatisering en marktonderzoek. Sinds kort is de eerste winkel geopend van een nieuwe formule: EP:FirstClass, een audio en video formule met de betere, kwalitatief hoogstaande Plasma/LCD s, DVD s, Audio, luidsprekers en tv-meubels. EP: staat voor service, kwaliteit, vakkennis en A-merken.