Gemeente Venlo
Imagocampagne Venlo van start!
3-8-2008
Op zaterdag 2 augustus start de imagocampagne van Venlo onder de
noemer VenLOVErtelt. Om 14.00 uur zal op de Markt voor het stadhuis in
Venlo de officiële aftrap van de imagocampagne worden gegeven door
burgemeester Bruls, samen met zoveel mogelijk Venlonaren.
De nadruk in deze eerste fase van de campagne, die ongeveer drie
maanden duurt, ligt op de inwoners van Venlo. De Venlonaren zelf zijn
de beste ambassadeurs van hun stad en krijgen bij de start van de
campagne dan ook volop de gelegenheid om zelf bij te dragen aan een
positief beeld van Venlo. In de tweede fase komen andere doelgroepen
centraal te staan in de campagne.
VenLOVErtelt
Venlonaren krijgen tijdens deze eerste campagneperiode de mogelijkheid
om hun eigen ambities voor de stad te delen met de rest van de
gemeente. Op verschillende manieren wordt mensen een podium' geboden
waarop ze over hun ambities kunnen vertellen, zodat ze daarmee ook
zelf verantwoordelijk worden voor het imago van de stad. Dit alles
gebaseerd op het gewenste imago van Venlo: een stad waar hele goede
kansen liggen om samen te werken aan de toekomst. Het is de uitdaging
aan inwoners, instellingen, bedrijven en aan de stad zelf om dit waar
te maken. Te beginnen dus met het vertellen van deze ambities aan
elkaar!
Venlo. Samen omarmen we de toekomst
Venlo kiest er zoals gezegd voor om zich te positioneren als een stad
waar goede kansen liggen om samen aan de toekomst te werken, waar je
je ambities waar kunt maken. Je kunt deze ambitie samenvatten als:
Venlo. Samen omarmen we de toekomst.
Deze gedachtegang is visueel vertaald door VenLOVErrast,
VenLOVErwelkomt, VenLOVErtelt, etc. De combinatie van Venlo en een
werkwoord dus, visueel verbonden met het woord love'. Venlo heeft dus
geen slogan, maar een steeds wisselende manier om verschillende
doelgroepen te bereiken.
VenLOVErtelt' is de vervoeging waaronder de imagocampagne voor Venlo
van start gaat.
VenLOVErtelt-caravan
Belangrijk onderdeel van VenLOVErtelt is de VenLOVErtelt-caravan. Dit
is een opname-unit waarin mensen hun eigen ambitiefilmpje kunnen
opnemen. Deze filmpjes zullen te zien zijn op de site
www.venlovertelt.nl en enkele daarvan worden ook uitgezonden op Omroep
Venlo. De caravan zal op 2 augustus in gebruik worden genomen door
burgemeester Bruls samen met een Venlonaar. Daarna zal de caravan op
verschillende plaatsen in de hele gemeente te zien zijn, zodat zo veel
mogelijk mensen mee kunnen doen. Op 9 en 10 augustus staat de caravan
ook op de Zomerparkfeesten. Andere data zijn te vinden op de website.
Daarnaast zullen er gedurende deze eerste campagneperiode onder meer
posters in de stad hangen van Venlonaren die hun ambitie verwoorden,
gecombineerd met spotjes op Omroep Venlo (tevens te zien op de
website). Ook zullen er verschillende acties met een wedstrijdelement
worden ingezet.
Vitale stad
Venlo wil worden (h)erkend als een stad waar ze voorop durven te
lopen, en waar het prima wonen en werken is. Bijzonder in Nederland,
uniek in de regio. Een gemeente waar hoogopgeleide professionals graag
wonen, waar nieuwe bedrijven hun gekwalificeerde personeel weten te
vinden, en een gemeente waar de huidige Venlonaren én de regio trots
op zijn: hier gebeurt het.
We willen de stad vitaal houden. Mensen er met plezier laten wonen,
nieuwe werkgevers en werknemers aantrekken en de toestroom van
bezoekers verhogen.
Het merk Venlo
De imagocampagne gaat over Venlo in zijn geheel. Het gaat over Venlo
als stad en gemeenschap, over de mensen, de bedrijven, de ruimte, het
wonen, het centrum, de kansen en mogelijkheden die hier liggen. De
imagocampagne wordt aangestuurd door de gemeente, maar onder toezicht
van een externe stuurgroep met daarin een brede vertegenwoordiging uit
het bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties. De huisstijl die
gebruikt wordt is speciaal hiervoor ontwikkeld en is de stijl van de
stad', die gebruikt mag worden voor elk initiatief dat bijdraagt aan
het gewenste positieve beeld van Venlo. De nog op te richten stichting
Venlo Partners wordt licentiehouder van het merk Venlo inclusief de
huisstijl. Naar verwachting wordt de stichting in het najaar
opgericht.
Gemeentelijke herindeling