Ingezonden persbericht



- persbericht -

Ludieke studentenactie LinQ tijdens introweken;

Studentenuitzendbureau LinQ strooit met geld

Utrecht, 13 augustus 2008 - Studentenuitzendbureau LinQ koopt letterlijk en figuurlijk de aandacht van alle aankomende eerstejaars studenten. In de studentenstad Utrecht wordt honderd 10 euro biljetten verspreid met daarop de tekst 'Loop binnen bij LinQ'.

Deze week bestormen ruim 25.000 HBO en WO studenten de steden Amsterdam en Utrecht. Ervaring leert dat deze studenten snel door hun spaargeld heen zijn en vervolgens behoefte hebben aan een leuke en flexibele bijbaan die hen op moment van geld voorziet.

Studenten kunnen aankomende twee weken bij de LinQ kantoren op het Rokin 28 in Amsterdam en de Oudegracht 27 in Utrecht inschrijven om zo gedurende hun gehele studententijd verzekerd te zijn van leuke bijbaantjes. LinQ ondersteunt de guerrilla campagne met een groot LinQ promotieteam die studenten tijdens de introductieweek enthousiasmeert. Tevens krijgen de studenten bij inschrijving een fancy en goedgevulde goody bag en organiseert LinQ in beide steden een gratis BBQ voor de nieuwe studenten.

Cash en bijbaantjes
Charlotte Mol, Marketing Manager LinQ: "De actie is voor ons een leuke manier om de aandacht van de student te vangen. We triggeren ze met iets waar ze in deze week en de rest van hun studententijd het meeste behoefte aan hebben: 'cash'. Daarnaast past deze actie natuurlijk goed bij wat wij de studenten bieden; geld verdienen op het moment dat ze het nodig hebben met leuke en flexibele bijbaantjes. Studenten worden bij ons binnen een week uitbetaald. Dus na een week werken op de Huishoudbeurs kun je meteen op skivakantie."

Perfecte match
LinQ werkt anders dan andere uitzendbureaus. In heel Nederland staan 'LinQers' via hun netwerk in direct contact met een groot aantal medestudenten. De LinQers vullen de opdrachten met vrienden uit hun eigen netwerk. Omdat de LinQers hen als geen ander kennen, weten ze precies wie geschikt is voor welke functie. Doordat LinQ de studenten gedurende iedere fase van hun studententijd nauwlettend volgt, kan LinQ hen ook na het afstuderen direct met de juiste functie en bedrijf in contact brengen.

Over LinQ
Eerste- en tweedejaars studenten doen via LinQ uiteenlopende werkervaring op; van promotiemedewerker voor een productlancering tot cateringwerkzaamheden op een evenement of notulist voor een onderzoeksbureau. Voor LinQ Bright wordt de crème de la crème van de studenten geselecteerd; looks en enthousiasme zorgen ervoor dat de klant niet alleen verrast wordt door de kwaliteit van een product, maar dat ook de presentatie tot in de puntjes verzorgd is. LinQ Data leidt studenten in de laatste fase van hun studie Economie, Rechten of Bedrijfskunde op tot professionele dataroommedewerkers.

Doordat LinQ de studenten gedurende iedere fase van hun studententijd nauwlettend volgt, kan LinQ hen na het afstuderen direct met de juiste functie en bedrijf in contact brengen. LinQ Up bemiddelt in de beste HBO afgestudeerden tot en met 3 jaar werkervaring, LinQ Openers koppelt de beste academici tot en met 3 jaar werkervaring aan interessante bedrijven.

Tenslotte opende LinQ in 2004 haar kantoor in Barcelona. LinQ komt hiermee tegemoet aan de stijgende vraag naar internationaal professioneel talent op buitenlandse bodem. Inmiddels is LinQ Barcelona uitgegroeid tot een vaste recruitmentpartner voor een groot aantal bedrijven in Spanje.


---

NOOT VOOR DE REDACTIE -

Ingezonden persbericht