Ingezonden persbericht

Sitel wereldwijd beste BPO Contact Center volgens het Black Book of Outsourcing 2008

Sitel - toonaangevende speler in wereldwijde business process outsourcing (BPO) - is volgens het 'Black Book of Outsourcing 2008' internationaal het beste wereldwijd opererende BPO Contact Center. Ook blijkt dat Sitel het enige Contact Center is dat in de BPO-top 50 van outsourcing aanbieders (IT-consultants, ingenieursbureaus, call centers, financieel beheer en administratieve diensten, HR, enz.) staat opgenomen.

"Sitel wordt gezien als één van de topleveranciers omdat men zich voortdurend richt op klanttevredenheid in call center-services. De opdrachtgevers menen dat Sitel zeer succesvol is in het opbouwen en onderhouden van outsourcing-relaties," aldus Scott Wilson, partner bij de Brown-Wilson Group en co-auteur van het 'Black Book of Outsourcing'. Uit de enquête blijkt dat Sitel als enig 'pure play' call-center in de BPO-top 50 is overgebleven.

"Outsourcing is een essentieel strategisch instrument voor bedrijven over de hele wereld. Bij Sitel werken wij voortdurend aan de kwaliteit van onze dienstverlening, de klanttevredenheid en het totale resultaat van klantinvesteringen," verklaart Dave Garner, CEO van Sitel. "Dat onze inspanningen zo hoog scoren op de BPO-ranglijst is geweldig, en we vinden het fantastisch dat het talent van onze medewerkers over de hele wereld wordt erkend."

Over Sitel

Sitel is een wereldwijde leider in Business Process Outsourcing (BPO). Het bedrijf voorziet in de behoefte aan customer care en transactieverwerking van klanten met 66.000 werknemers in 27 landen. Sitel levert oplossingen van wereldklasse, vanuit on-shore, nearshore en offshore locaties via meer dan 140 vestigingen verspreid over Noord Amerika, Zuid Amerika, EMEA en Azië. Met onderscheiden diensten levert het bedrijf haar afnemers strategisch inzicht, schaalgrootte en diversiteit in aanbod teneinde het beste rendement op hun investeringen in klanten te garanderen. Sitel is eigendom van de Canadese investeringsmaatschappij Onex Corporation. Zie voor nadere informatie www.sitel.com

Sitel heeft in Nederland vestigingen in Eindhoven en Almelo en is gespecialiseerd in de sectoren 'Finance & Verzekeringen, 'Telecom, Kabel en ISP', Nutsbedrijven en 'Technology & Consumer Electronics'

De Brown-Wilson Group

Doelstelling van de Brown-Wilson Group is het verschaffen van evenwichtige, objectieve en onbevooroordeelde informatie aan organisaties en hen optimaal te ondersteunen bij hun outsourcing / sourcing initiatieven met snelle resultaten en verantwoord inzicht en risico. De Brown-Wilson Group is gevestigd in Clearwater in Florida, USA en meet zijn succes af aan de mate waarin cliënten aanzienlijk betere outsourcing beslissingen kunnen nemen en behouden. Dit wordt bereikt door het onderzoeken van klantervaringen en door duurzame strategieën op elkaar af te stemmen. De Brown-Wilson Group houdt daarom jaarlijks enquêtes onder CEO's, CFO's, CIO's en andere topmanagers van Fortune 2000 en Inc 500-organisaties. De ranglijsten van 2008 zijn gebaseerd op enquête-uitkomsten van bijna 25.000 outsourcing- beslissers en zijn in juli 2008 in de 'The Wall Street Journal' bekendgemaakt

Meer informatie is verkrijgbaar via: http://TheBlackBookOfOutsourcing.com .