RAI Vereniging en BOVAG starten campagne "Blij dat ik motorrij"

08/09/2008 14:07

Rai Vereniging

De afdeling Gemotoriseerde Tweewielers van RAI Vereniging en BOVAG Tweewielerbedrijven starten vandaag een nieuwe campagne om motorrijbewijsbezitters die geen motor (meer) hebben te attenderen op de voordelen en de 'fun' van motorrijden.

De campagne, die bestaat uit een website (www.blijdatikmotorrij.nl) wordt ondersteund door radiocommercials op Radio Veronica en met advertorials in diverse bladen.

"We willen met deze campagne het gebruik van de motor aanwakkeren bij die mensen die wel een motorrijbewijs hebben maar niet meer motorrijden. We hopen hen op deze manier enthousiast te krijgen om (weer) op de motorfiets te stappen" aldus Eugène Daams, secretaris van RAI Vereniging afdeling Gemotoriseerde Tweewielers. "Het gaat daarbij niet alleen om het stimuleren van het gebruik van de motorfiets. De consument kan met hulp van deze website en het feit dat importeurs en dealers daarin samen hun diensten aanbieden, de voor hem of haar juiste keuze maken op basis van de meest actuele en recente informatie. Vanzelfsprekend ga je voor dat advies naar een bij BOVAG aangesloten dealer toe", vult Maurice Manders, manager BOVAG Motor, aan.

Het gebruik van de motorfiets in het woon-werkverkeer moet naast de "herintreders" tevens automobilisten die dagelijks in de file staan aanspreken. Met de motor heb je van die files een stuk minder last.

De motorfiets gebruiken in het woon-werkverkeer biedt naast het file-argument gegarandeerde aankomst- en vertrektijden en parkeergemak. Allemaal zaken die tijdwinst opleveren. Daarbij is de motorfiets zuinig qua benzineverbruik. Met de huidige brandstofprijzen in het achterhoofd is dat eveneens prettig.

Einde bericht





http://www.raivereniging.nl




BOVAG