Ingezonden persbericht


Consument kiest voor zevende keer de mooiste auto

AutoScout24 Internet Auto Award grootste Europese autoverkiezing

Welke auto's kiezen Nederlanders, Duitsers, Fransen, Italianen en andere Europeanen het liefst in de virtuele wereld? Kiezen ze voor een auto uit eigen land? Hoe populair zijn Japanse auto's of Koreaanse? Welke kenmerken heeft de auto van hun keuze? Lukt het de Mini en de Audi A3 om voor de vierde achtereenvolgende maal hun klasse te winnen en blijft de Mini Europa's meest populaire auto?

Om op die vragen een antwoord te vinden, organiseert AutoScout24, de grootste online autoportaal in Europa voor de in- en verkoop van auto's, een grootse Europese internet auto verkiezing. Tot en met

8 september kunnen internetgebruikers in ons land maar ook in Italië, Duitsland, Spanje, Frankrijk, België, Oostenrijk, Zweden en Zwitserland hun favoriete auto's in negen categorieën nomineren op www.internetautoaward.nl.

De bezoekers van AutoScout24.nl maken door hun stem uit te brengen kans op een Fiat 500 1.4 16V, die bovendien naar persoonlijke smaak kan worden samengesteld tot een waarde van ¤ 15.000,-. Daarnaast zijn er fraaie andere prijzen te winnen. De winnaars worden in oktober op www.internetautoaward.nl bekend gemaakt.

Meest gezocht

De grootste autoverkiezing voor consumenten in Europa heeft alle modellen in negen categorieën ingedeeld. Elke categorie bestaat uit 20 verschillende auto's. De selectie hiervoor kwam tot stand aan de hand van verschillende statistieken en criteria, zoals de op de verschillende sites van AutoScout24 meest gezochte nieuwe auto's en jonge occasions, maar ook de doorklikfrequentie van de gelezen artikelen in het digitale AutoScout24-magazine.

Op www.internetautoaward.nl kan iedereen aan de hand van foto's tot en met 8 september online stemmen op de meest populaire auto's. De auto's zijn verdeeld in de categorieën: 'Kleine auto', 'Compacte auto', 'Middenklasse', 'Hogere middenklasse', 'Luxe klasse', 'MPV', 'SUV & 4x4, 'Cabrio' en 'Coupé & Sportauto'. Vorig jaar werden er liefst 300.000 stemmen uitgebracht.

Winnende automerken

Voor de autofabrikanten is de verkiezing een belangrijke graadmeter. De winnaars in de categorieën worden beloond met de begeerde CAROLINA Award; een exclusieve beeltenis, die speciaal voor deze verkiezing is ontworpen. Het winnen van de 'CAROLINA' geeft aan dat het merk de juiste snaar bij een zeer breed publiek heeft geraakt. De naam CAROLINA knipoogt zowel naar belangrijke onderscheidingen in de muziek- en filmwereld en is samengesteld uit de begrippen 'car' en 'online'.

Over AutoScout24

AutoScout24 is Europa's grootste online autoportaal en biedt meer dan 4,6 miljoen gebruikers per maand (ACTA 2007) ongeveer 1,9 miljoen autoadvertenties in 13 landen en 19 talen. In heel Europa maken meer dan 35.000 dealer- en autobedrijven gebruk van AutoScout24 voor de verkoop aan particuliere kopers en om onderling auto's te kopen en te verkopen. AutoScout24 is onderdeel van de Scout24-groep. De verschillende websites van Scout24 trekken maandelijks meer dan zeven miljoen unieke bezoekers. Scout24 maakt het voor haar klanten gemakkelijker om producten, diensten en contacten te vinden of aan te bieden en bespaart zo veel tijd en geld. Naast AutoScout24 behoren ElectronicScout24, FinanceScout24, FriendScout24, ImmobilienScout24, JobScout24 en TravelScout24 tot de Scout24-groep. Scout24 is een onderdeel van het Deutsche Telekom-concern.

EINDE BERICHT