Ziggo
Ziggo formeert groot representatief klantenpanel
dinsdag 9 september 2008
Klanten actief invloed laten uitoefenen op de verbetering en
ontwikkeling van producten en diensten.
Telecommunicatiebedrijf Ziggo werkt aan de vorming van een van de
grootste klantenpanels in Nederland. Uiteindelijk moet het
klantenpanel bestaan uit 20.000 abonnees. Ziggo wil door middel van
een continue dialoog met dit panel niet alleen achterhalen wat de
leden vinden van haar producten en diensten maar ook ideeën
uitwisselen over nog te ontwikkelen producten. Na een proef met 1000
abonnees is Ziggo nu gestart met de actieve werving van de 20.000
panelleden.
Representatief schaalmodel van totale klantenpopulatie
Uitgangspunt is dat het Ziggo-panel een representatief `schaalmodel'
moet worden van de totale klantenpopulatie. Dit betekent dat het
bedrijf representativiteit wil op het gebied van dienstenafname,
geografische herkomst en demografie. Volgens Marcel Nijhoff -
directeur verkoop & marketing van Ziggo - biedt een groot klantenpanel
nogal wat voordelen: "Op dit moment krijgen wij weliswaar al veel
noodzakelijke informatie via marktonderzoek maar dat gaat bijna altijd
gepaard met eenzijdig gestuurde communicatie. Met het panel willen wij
naar een actievere uitwisseling van informatie en ideeën zodat klanten
als het ware zelf mee kunnen bepalen hoe de producten en diensten die
zij van ons afnemen er uitzien . Bovendien is het panel een perfecte
testomgeving voor nieuwe producten en diensten.".
Try-out
Gedurende juni heeft Ziggo via haar website als test in korte tijd
1000 panelleden geworven om te bepalen hoe de samenstelling van de
aanmeldingen was bij een actieve werving. Dit was noodzakelijk om
uiteindelijk de vereiste representativiteit te kunnen krijgen en de
juiste doelgroepen te kunnen benaderen. Inmiddels is Ziggo gestart met
het aantrekken van panelleden en hebben zich al 9.000 abonnees
aangemeld.
Klanten van Ziggo die deel willen uitmaken van het Ziggo-panel kunnen
zich aanmelden via de website: www.ziggo.nl/panel
Over Ziggo
Ziggo is een landelijke aanbieder van media- en communicatiediensten.
Ziggo bedient circa 3,3 miljoen huishoudens, waarvan 1,4 miljoen
breedband internetklanten, 1 miljoen afnemers van digitale televisie
en 750.000 telefonieabonnees. Producten en diensten voor de klein- en
grootzakelijke markt betreffen zaken als telefonie, datacommunicatie
en elektronische betalingsmogelijkheden. Het verzorgingsgebied - met
sterke regionale bases - strekt zich uit over heel Nederland.
Meer informatie over Ziggo: http://corp.ziggo.nl