Ziggo

Ziggo formeert groot representatief klantenpanel dinsdag 9 september 2008

Klanten actief invloed laten uitoefenen op de verbetering en ontwikkeling van producten en diensten.

Telecommunicatiebedrijf Ziggo werkt aan de vorming van een van de grootste klantenpanels in Nederland. Uiteindelijk moet het klantenpanel bestaan uit 20.000 abonnees. Ziggo wil door middel van een continue dialoog met dit panel niet alleen achterhalen wat de leden vinden van haar producten en diensten maar ook ideeën uitwisselen over nog te ontwikkelen producten. Na een proef met 1000 abonnees is Ziggo nu gestart met de actieve werving van de 20.000 panelleden.

Representatief schaalmodel van totale klantenpopulatie

Uitgangspunt is dat het Ziggo-panel een representatief `schaalmodel' moet worden van de totale klantenpopulatie. Dit betekent dat het bedrijf representativiteit wil op het gebied van dienstenafname, geografische herkomst en demografie. Volgens Marcel Nijhoff - directeur verkoop & marketing van Ziggo - biedt een groot klantenpanel nogal wat voordelen: "Op dit moment krijgen wij weliswaar al veel noodzakelijke informatie via marktonderzoek maar dat gaat bijna altijd gepaard met eenzijdig gestuurde communicatie. Met het panel willen wij naar een actievere uitwisseling van informatie en ideeën zodat klanten als het ware zelf mee kunnen bepalen hoe de producten en diensten die zij van ons afnemen er uitzien . Bovendien is het panel een perfecte testomgeving voor nieuwe producten en diensten.".

Try-out

Gedurende juni heeft Ziggo via haar website als test in korte tijd 1000 panelleden geworven om te bepalen hoe de samenstelling van de aanmeldingen was bij een actieve werving. Dit was noodzakelijk om uiteindelijk de vereiste representativiteit te kunnen krijgen en de juiste doelgroepen te kunnen benaderen. Inmiddels is Ziggo gestart met het aantrekken van panelleden en hebben zich al 9.000 abonnees aangemeld.

Klanten van Ziggo die deel willen uitmaken van het Ziggo-panel kunnen zich aanmelden via de website: www.ziggo.nl/panel

Over Ziggo

Ziggo is een landelijke aanbieder van media- en communicatiediensten. Ziggo bedient circa 3,3 miljoen huishoudens, waarvan 1,4 miljoen breedband internetklanten, 1 miljoen afnemers van digitale televisie en 750.000 telefonieabonnees. Producten en diensten voor de klein- en grootzakelijke markt betreffen zaken als telefonie, datacommunicatie en elektronische betalingsmogelijkheden. Het verzorgingsgebied - met sterke regionale bases - strekt zich uit over heel Nederland. Meer informatie over Ziggo: http://corp.ziggo.nl