Nederlands muzikaal duo maakt internationale campagne voor nieuwe Fiat
Grande Punto
(9/9/2008)
Fiat heeft voor de commercial van de nieuwe Grande Punto de rechten
opgekocht van de muziek en videoclip van âGripâ, een nummer van het
Nederlandse muzikale duo zZz. Om toestemming te geven om de rechten af
te staan hoefden Björn en Daan van zZz niet lang na te denken.
âWe vinden het te gek en een mooie manier om onze muziek op een andere
wijze bij de mensen thuis te krijgen. Natuurlijk is het ook een mooie
pr voor ons. Dankzij de zilvervloot die we van Fiat ontvingen kunnen
we weer een tijdje muziek makenâ, aldus Björn.
Edsge Jan Westerhof, marketing manager van Fiat:â De uitstraling van
de videoclip sluit perfect aan bij wat de nieuwe Grande Punto is:
verrassend, fun, mooi gemaakt en origineel. Elk land heeft de vrije
keus de commercial te gebruiken, wij hoefden daar niet lang over na te
denken. Het is natuurlijk erg bijzonder dat de nieuwe Italiaanse Fiat
op een Hollandse manier wordt gepromoot.â
De videoclip âGripâ is meerdere malen bekroond en nu dankzij Fiat
letterlijk een internationaal succesnummer. Datzelfde geldt ook voor
de Grande Punto. Wereldwijd zijn er sinds zijn lancering al meer dan
850.000 exemplaren verkocht. Nu is de auto gemoderniseerd en nog
scherper geprijsd. De nieuwe Grande Punto Active is leverbaar vanaf â¬
12.695. Om de verkopen een extra stimulans te geven, biedt Fiat een
financiering aan van 0% rente gedurende een periode van 3 jaar.
Het muzikale duo zZz is in 2002 begonnen. Basis zijn een drumstel, een
orgel en zang. Zelf omschrijft de band hun muziek als een molotov
cocktail van violent trance, psychedelic electro wave, garage soul en
dirty rock ân roll. In 2005 namen ze hun eerste plaat op en nu al
boeken ze dit internationale succes.
De commercial van de Fiat Grande Punto is de komende tijd op vrijwel
alle zenders en via internet te zien. Meer informatie over de nieuwe
Fiat Grande Punto is te vinden op www.grandepunto.nl, meer informatie
over zZz is te vinden op www.soundofzzz.nl.
AutoRai