Nieuwe Lotto Jackpot campagne gelanceerd

09/09/2008 17:34

De Lotto

Lotto heeft een nieuwe campagne gelanceerd omtrent de Jackpot. Om de spanning rondom de Jackpot-trekking op zaterdag meer accent te geven, heeft Lotto in nauwe samenwerking met bureau Y? Not Just Film een actiecampagne ontwikkeld voor Lotto met de volle aandacht voor het hoge Jackpot-bedrag.

De Jackpot kan zomaar vallen! En het kan ook jou gebeuren, op elk moment en elke plaats. Deze boodschap is letterlijk in beeld gebracht in drie televisie commercials. De doelstelling is om Nederlanders te laten weten dat Lotto de spannendste loterij van Nederland is, omdat de Jackpot van minimaal 5 miljoen euro elke zaterdag kan vallen. Naast deze televisie commercials zijn er ook uitingen op de radio, in dagbladen en bij Lotto-winkeliers.

De campagne is 4 september van start gegaan en loopt tot en met de eerste week van november. De creatie is in handen van Maurits Rinders, Remco van der Velde van Y? Not Just Film. De strategie komt van Marcel Grol. Regie is in handen van Coen Stroeve van Czarevich, geluid van Earforce en post-productie van Hectic Electric.

Iedereen wint met Lotto

Niet alleen Lotto-spelers winnen met Lotto maar ook goede doelen winnen. De opbrengsten van Lotto komen na aftrek van het prijzengeld, ten gunste van goede doelen op het gebied van sport, cultuur, maatschappelijk welzijn en volksgezondheid. Sinds de oprichting in 1961 is er meer dan 1,1 miljard euro naar de Nederlandse sport gegaan. Naast de topsport profiteert ook de amateursport en breedtesport van een grote jaarlijkse bijdrage. Na de overheid is De Lotto al 47 jaar de grootste structurele financier van de Nederlandse sportwereld. Aan overige goede doelen waaronder het Oranjefonds, Prins Bernhard Cultuurfonds en Nierstichting is sinds de oprichting 400 miljoen euro afgedragen.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.nl) en zichtbaar op www.perssupport.nl.