Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Zeven finalisten strijden op 9 september om titel 'Brildrager van het Jaar 2008'

Wie heeft het mooiste brillengezicht van Nederland?

Huizen, 25 augustus 2008 - De namen van de finalisten zijn bekend. Nu nog hét antwoord op de vraag: wie heeft het mooiste brillengezicht van Nederland? De finale van de Specsavers-verkiezing 'Brildrager van het jaar 2008' in het Amsterdamse Tuschinski Theater op 9 september geeft antwoord op deze vraag. Presentatrice en actrice Jennifer Hoffman, onder andere bekend van Passion for Fashion, presenteert de verkiezing die als thema 'première' heeft. Specsavers ontving de afgelopen maanden ruim duizend inschrijvingen van brildragers die allemaal de felbegeerde titel in de wacht willen slepen. Hieruit zijn uiteindelijk zeven finalisten geselecteerd. De winnaar vertegenwoordigt ons land tijdens de internationale finale in Londen en maakt kans op een modellencontract van Londens topmodellenbureau MOT en een reis voor twee personen naar Barbados.

In het Tuschinski Theater in Amsterdam krijgen de finalisten op 9 september een complete (bril)metamorfose. De finalisten zijn Sharine Schepers uit Emmen, Eline Freriks uit Amersfoort, Mieke Stoop uit Haarlem, Maureen Scheer uit Nijmegen, Kelly Markese uit Ravenstein, Edenique de Beaumont uit Maastricht en Nadia Dekkers uit Best. Tijdens twee catwalk sessies - in avondkleding en in vrijetijdskleding met natuurlijk een bijpassende bril - proberen de deelnemers de professionele jury te overtuigen van hun 'specsappeal'. De jury, die bestaat uit hoofdredacteur Willem Baars van JFK, moderedacteur Kim Querfurth, van Spits!, Kassandra Schreuder bekend van Hollands Next Topmodel en Pauline Schenk van Specsavers (montuuradvies), heeft de moeilijke taak om te bepalen wie Nederland in Londen vertegenwoordigt.

Ambassadeur van alle brildragers
"De verkiezing 'Brildrager van het jaar' wordt dit jaar voor de negende keer georganiseerd in Nederland en is populairder dan ooit. Tijdens deze verkiezing wordt dé ambassadeur van alle brildragers gekozen en hij of zij vertegenwoordigt ons land tijdens de internationale wedstrijd in Londen", zegt Mandy Crooij van Specsavers. "In het Verenigd Koninkrijk en Ierland wordt dit jaar voor het twaalfde achtereenvolgende jaar de verkiezing georganiseerd. Nederland doet mee sinds 1999. Ruim duizend aanmeldingen ontvingen we de afgelopen maanden: een absoluut record. En gezien de goede kwaliteit hiervan verwachten we dat één van de zeven finalisten een absoute topprestatie zal leveren in Londen. Nederland is voor Specsavers niet voor niets de markt waar nieuwe modellen brillen worden getest. Nederlandse mannen en vrouwen durven nét iets meer, als het op brillen aankomt!"

Sexy met bril
Met de verkiezing toont Specsavers dat ze oog heeft voor mode en trends. Bovendien blijkt uit recent Specsavers-onderzoek door TNS NIPO dat de bril niet alleen hét fashionstatement van komend seizoen is, maar óók dat mensen mét bril even fashionable zijn als zónder bril. Verder wordt nauwelijks anders gedacht over mensen mét en zonder bril. Zij scoren nagenoeg even hoog op het gebied van hoe sexy, intelligent, modieus of betrouwbaar zij overkomen. Een kwart van de ondervraagden geeft aan dat het logisch is, dat een brildrager meerdere brillen heeft om af te wisselen. Het is daarbij wél heel belangrijk dat de bril past bij de eigen kledingstijl. "Natuurlijk is het positief voor brildragers dat een bril iets lijkt te zeggen over hun persoonlijkheid en dat zij daardoor sprekender overkomen", zegt Crooij. Dat mensen er geweldig uitzien met de juiste bril, propageren wij al jaren! En dat is ook wat je terug ziet bij de Brildrager van het jaar verkiezing."

Over Specsavers Opticiens
Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens in ons land en heeft internationaal meer dan 1000 winkels, waarvan op dit moment 91 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 9 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. Specsavers-winkels worden geleid door volledig MBO-gediplomeerde opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten.


- EINDE PERSBERICHT -

Voor meer informatie (