Ingezonden persbericht


Persbericht

Fusie tussen ip-label en Auditec-Newtest

Met de aanwinst van Auditec-Newtest wordt ip-label de nummer 3 ter wereld in het meten van de waargenomen kwaliteit van digitale services

Brussel, België, 9 september 2008 ip-label, onafhankelijk Instituut dat de waargenomen kwaliteit meet van digitale services, kondigt vandaag de aanwinst aan van het volledige aantal aandelen van Auditec-Newtest. Het Instituut verstrekt hiermee haar positie als Europese leider in de sector van het meten van de waargenomen kwaliteit van digitale services en toepassingen.

De groep, die de nieuwe naam ip-label.newtest zal dragen, bereikt een omzet van 10 miljoen euro, beschikt over een klantenbestand van bijna 700 bedrijven en heeft nu alle troeven in handen om wereldwijd de 1ste plaats te veroveren. ip-label.newtest is aanwezig in 14 landen, internationaal actief via een netwerk van 17 partners en beschikt over 5 kantoren.

ip-label en Auditec-Newtest zijn al een aantal jaren succesvol actief in de Benelux. Met deze fusie kan de groep ip-label.newtest haar aanwezigheid versterken dankzij lokale kantoren evenals een netwerk van gecertificeerde Newtest distributeurs zoals Sogeti en SMT Management Technologies B.V. Verschillende marktleiders uit de elektronische sector, de bank en verzekerings- en de telecomsector, evenals de publieke sector behoren tot de klantengroep, zoals Electrabel, Dexia, Touring, De Persgroep, Mobistar, KBL, Toyota, Delta Lloyd, Fortis, Selexyz, Centraal Beheer Achmea en Thomas Cook.

De twee bedrijven boden voor de fusie verschillende services aan die het mogelijk maken de kwaliteit van een toepassing te meten vanaf het standpunt van de eindgebruiker, een echte indicatie voor de Quality of Experience (QoE). Echter, waar ip-label een SaaS (ASP) aanbod heeft en zich richt op internet- en intranettoepassingen met een centrale site waartoe klanten toegang hebben, heeft Auditec-Newtest een oplossing via licenties ontwikkeld voor privénetwerken, die beheerd worden via een centrale website en meetagenten voor elke klant. De twee bedrijven vullen elkaar perfect aan en bieden elke klant de mogelijkheid de meest optimale oplossing te kiezen, naargelang zijn behoeften en beveiligingsvoorschriften.

De twee technologieën samen vermeerderen het aantal mogelijkheden voor de bestaande klanten (executive report, stem en telefoon via internet (VoIP en ToIP), televisie via internet (TVoIP), IVR, Video on Demand (VoD) enz.). De klanten van Newtest zullen nu eveneens kunnen genieten van de consulting expertise van ip-label en de monitoring van hun huidige websites (benchmarks, begeleiding bij het optimaliseren van websites, test van de prestaties enz.).

In de komende maanden zal de strategie en de aanpak verder uitgewerkt worden, aangepast aan de lokale kenmerken per land. Auditec-Newtest en ip-label hebben minder dan 5% gemeenschappelijke klanten, wat de kans op cross selling verhoogt. Dit is één van de voornaamste redenen van deze overname.

Door het samenvoegen van de twee technische teams, heeft de groep ip-label.newtest 16 R&D ingenieurs tot haar beschikking die hun ervaring en creativiteit kunnen delen en noviteiten kunnen opzetten.

Dankzij deze overname zullen klanten van de groep ip-label.newtest beschikken over een verhoogde R&D capaciteit en een breder aanbod dat beter aansluit op hun behoeften, zegt Eric Varzsegi, Algemeen Directeur en oprichter van ip-label. Ze zullen kunnen genieten van de ervaring van een groter en sterker bedrijf dat tegen 2012 een omzet zou moeten halen van 20 miljoen euro. Dit stelt ons in staat onze klanten beter te begeleiden bij hun internationale ontwikkeling. Daarnaast blijven wij uitkijken naar alle vormen van externe groei, in Frankrijk of in het buitenland.

Wat het HRM aspect betreft, de totaliteit van de teams zal behouden worden in alle landen wat de medewerkers van de groep nieuwe evolutieperspectieven biedt, onder andere op geografisch niveau. Vandaag de dag wordt de strategie bepaald door het Directiecomité van ip-label, maar de managers van Auditec-Newtest zullen onmiddellijk integreren om samen de beslissingen te kunnen nemen.

De perspectieven tot in 2009 hebben als doel de duurzaamheid van het bedrijf ip-label.newtest en de internationale groei te ondersteunen

ip-label heeft eind juni de onderscheiding voor exportgroei ontvangen. Het bedrijf richt zich nu op nieuwe markten zoals Noord-Europa, Brazilië en India.

Over ip-label:

Het neutrale en onafhankelijke Instituut ip-label meet wereldwijd de waargenomen kwaliteit van numerieke services en toepassingen: gegevens (Internet/Intranet), VoIP/ToIP, IP-TV, VOD, IVS en mobiele services. Meer dan 1500 directe en indirecte klanten doen reeds een beroep op ip-label (zoals internetoperatoren/aanbieders, toonaangevende namen uit de publieke en privé sector, bedrijven in e-commerce, hostingbedrijven, integrators en IT-servicebedrijven). Voor hen worden dagelijks bijna 100 miljoen metingen uitgevoerd in meer dan 25 landen over de hele wereld. Behalve metingen biedt ip-label aan IT- en functionele directies ook consultingexpertise aan om hen te begeleiden bij het beheren van de risico s en het beperken van de kosten die verband houden met de prestaties van professionele toepassingen en van de geleverde klantenservice.

Het bedrijf is actief in Frankrijk, de Benelux, Spanje, Duitsland en China. ip-label, opgericht in 2000, groeit constant en realiseert bijna 20% van hun omzet via export.

Het Instituut ip-label is EN ISO 9001:2000 gecertificeerd voor haar activiteiten op het gebied van de metingen en consulting van de waargenomen kwaliteit van digitale services.

Kijk voor meer informatie op: www.ip-label.net

Perscontacten:

ip-label.newtest

Nicolas Runderkamp

Country Manager Benelux

+32 2 536 87 20

+31 20 562 82 26

nrunderkamp@ip-label.net

Dan Jayes
Marketing & Communications
marketing@ip-label.net

Open2Europe

Gerdine Lindhout

Perscontact Nederland

+33 1 55 02 27 88

g.lindhout@open2europe.com