Ricoh
Ricoh slaat nieuwe weg in met vernieuwd partnerprogramma
's-Hertogenbosch, 9 september 2008 - Ricoh, leverancier van producten
en diensten op het gebied van zakelijke documentenstromen, zal in het
najaar van 2008 haar nieuwe partnerprogramma in de markt introduceren.
Het voormalige Nashuatec heeft onlangs de naam van het moederbedrijf
Ricoh aangenomen en grijpt dit moment aan om verschillende
vernieuwingen door te voeren, waaronder een verbreding van haar
partnerbeleid. Het bedrijf heeft een driejarenplan opgesteld met als
doel na drie jaar erkend te worden als beste channelpartner. Om dit te
realiseren zet Ricoh zwaar in op het nieuwe partnerprogramma.
Ricoh zal bestaande en nieuwe partners ondersteunen bij de verkoop van
Ricoh-oplossingen door gebruik te maken van de nieuwe afdeling
Telechannel. Deze divisie zal mogelijk geĂŻnteresseerde bedrijven en
instellingen benaderen en informeren over de producten en diensten, om
vervolgens de leads door te geven aan gekwalificeerde resellers. Ook
worden resellers producttrainingen aangeboden waar zij onder meer
leren hoe zij kansen kunnen benutten in verticale marktsegmenten.
Daarnaast kunnen resellers zich inschrijven bij Ricoh's Business
Academy, waar zij zich specialiseren in verkooptechnieken en zich
verdiepen in gesignaleerde trends binnen sectoren zoals zorg,
onderwijs en finance. In het najaar zal Ricoh bovendien twee
channelmarketeers benoemen. Samen met hen kunnen resellers een
marketingstrategie ontwikkelen om een bepaald marktsegment te
benaderen door middel van gezamenlijke marketingcampagnes.
Wilco van Bezooijen, sales director bij Ricoh: "We erkennen de waarde
van ons indirecte verkoopkanaal en van betrokken en gemotiveerde
partners. Daarom speelt het indirecte channel een belangrijke rol in
onze verkoopstrategie. De aankomende periode gaan we ons inzetten om
ons partnerbeleid te perfectioneren en zullen we onze bestaande
partners op alle mogelijke wijze ondersteunen. We zullen onze partners
niet alleen trainen op onze oplossingen maar vooral op het herkennen
en benutten van verkoopkansen. Om dit te realiseren introduceren we
ons vernieuwde partnerprogramma en gaan we samen met onze partners de
markt veroveren. We streven ernaar om over drie jaar de beste
channelpartner te zijn en we hebben de ambitie dat te bereiken door
de channel partners het beste te faciliteren op het gebied van sales,
marketing, en eventueel service. Met de inzet van dit programma en
onze distributeurs, maken we een vliegende start om dat doel te
bereiken."