Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Trouw lanceert vernieuwde website

Op dinsdag 9 september lanceert Trouw zijn vernieuwde website. De nieuwe site is veel gebruiksvriendelijker, biedt nieuwe adverteerderposities en verstevigt de positionering van Trouw vanuit zijn kernwaarden voor zijn huidige klanten en de doelgroep Cultureel Creatieven.

Op dit moment is het bereik van Trouw.nl gemiddeld 741.000 unieke bezoekers met bijna 7 miljoen pageviews per maand. Met de vernieuwde site wil Trouw zijn bereik fors verhogen en zijn functie als het grootste multimediaal informatieplatform voor de Cultureel Creatieven nog beter invullen.

Verbeteringen voor bezoekers
De doelgroep en klanten van Trouw zijn meer dan de gemiddelde Nederlander geïnteresseerd in natuur & milieu, levensbeschouwing, onderwijs & opvoeding, maatschappelijke betrokkenheid en gezondheid. Naast nieuws biedt de site met zijn online communities Groen!, Meer!, Idealen! en Schrijf! veel achtergrondinformatie en opiniestukken over deze interessegebieden. Om de bezoeker beter te bedienen zijn de navigatiestructuur en de indeling verbeterd. Ook biedt de vernieuwde site meer mogelijkheden om bezoekers interactief met nieuws, achtergronden en de communities bezig te laten zijn.

Verbeteringen voor adverteerders
De adverteerderposities op Trouw.nl zijn uitgebreid. Nieuw én uniek is "het Content Blok" op de site, waarmee de adverteerder rechtstreeks kan adverteren in de redactionele kolommen op Trouw.nl. Ook zijn direct view posities toegevoegd en naast de reguliere bannerposities beschikbaar voor adverteerders. Op de communities zijn bovendien sponsorbuttons mogelijk.


---

Noot voor de redactie (