Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Mooiste brillengezicht 2008 gekozen in Amsterdam

Nadia Dekkers uit Best wint titel 'Brildrager van het Jaar 2008'

Huizen, 9 september 2008 - Nadia Dekker uit Best is verkozen tot 'Brildrager van het jaar 2008'. De 21-jarige Nadia werd tijdens een spannende finale verkozen boven vijf andere finalisten. Met haar verkiezing verdiende de Brabantse Schoonheid deelname aan de internationale finale van 'Brildrager van het Jaar 2008' die op 21 oktober wordt gehouden in Londen. Daar maakt zij kans op een modellencontract van Londens topmodellenbureau MOT en een reis voor twee personen naar Barbados.

Elk jaar kiest Specsavers Opticiens uit honderden inzendingen de persoon met het echte 'specs appeal': iemand die er met bril fantastisch uitziet en wordt uitgeroepen tot ambassadeur van brildragend Nederland. Dit jaar ontving Specsavers ruim duizend aanmeldingen van hoge kwaliteit. Daaruit werden zes finalisten gekozen en zij kregen gisteravond in het Tuschinski Theater in Amsterdam een complete metamorfose. Presentatrice en actrice Jennifer Hoffman, onder andere bekend van Passion for Fashion, presenteerde de verkiezing.

Nadia liet tijdens twee catwalk-sessies - in vrijetijdskleding en avondkleding, uiteraard met bijpassende bril - het beste van zichzelf zien om de jury te overtuigen van zijn 'specs appeal'. De jury, bestaande uit hoofdredacteur Willem Baars van JFK, moderedacteur Kim Querfurth van Spits!, Kassandra Schreuder bekend van Hollands Next Topmodel, Bart Chabot en Pauline Schenk van Specsavers (montuuradvies), moest hier uit de Nederlandse vertegenwoordiger kiezen voor de internationale verkiezing in Londen.

Ambassadeur van alle brildragers
Na een spannende strijd kwam Nadia als onbetwiste winnaar uit de strijd. "Toen ik de oproep van Specsavers las, heb ik me meteen aangemeld. Ik vind dat een bril bij me past en dat mag iedereen zien. Daarnaast is een bril tegenwoordig een mooi accessoire waarmee ik mijn look compleet maak", vertelt Nadia. "Ik had echt niet verwacht dat ik als eerste zou eindigen, omdat de andere kandidaten allemaal een fantastische prestatie hebben geleverd. Ik kijk enorm uit naar de finale in Londen en ik ga natuurlijk mijn uiterste best doen om de eerste prijs mee naar Nederland te nemen!"

"De wedstrijd 'Brildrager van het Jaar' organiseren we nu voor de negende keer in Nederland. En elk jaar melden zich weer meer mensen aan", vertelt woordvoerder Mandy Crooij van Specsavers. "Met de verkiezing laat Specsavers zien dat ze oog heeft voor mode en trends. "Nadia heeft tijdens de verkiezing een geweldige prestatie neer gezet. Zij heeft laten zien dat specs appeal ook in onze gemeente te vinden is!"

Sexy met bril
Uit recent Specsavers-onderzoek door TNS NIPO blijkt bovendien dat de bril niet alleen hét fashionstatement van komend seizoen is, maar óók dat mensen mét bril even fashionable zijn als zónder bril. Verder wordt nauwelijks anders gedacht over mensen mét en zonder bril. Zij scoren nagenoeg even hoog op het gebied van hoe sexy, intelligent, modieus of betrouwbaar zij overkomen. Een kwart van de ondervraagden geeft aan dat het logisch is, dat een brildrager meerdere brillen heeft om af te wisselen. Het is daarbij wél heel belangrijk dat de bril past bij de eigen kledingstijl. "Natuurlijk is het positief voor brildragers dat een bril iets lijkt te zeggen over hun persoonlijkheid en dat zij daardoor sprekender overkomen", zegt Crooij. Dat mensen er geweldig uitzien met de juiste bril, propageren wij al jaren! En dat is ook wat je terug ziet bij de Brildrager van het jaar verkiezing."

Over Specsavers Opticiens
Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens in ons land en heeft internationaal meer dan 1000 winkels, waarvan op dit moment 91 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 9 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. Specsavers-winkels worden geleid door volledig MBO-gediplomeerde opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten.


- EINDE PERSBERICHT -

Voor meer informatie (

Ingezonden persbericht