Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Interactief magazine volgt innovatieve trend Alfa Romeo

Puro Alfa gaat voor pure beleving

Alfa Romeo Nederland lanceert vandaag het interactieve magazine Puro Alfa. Het nieuwe digitale medium brengt de wereld van Alfa Romeo tot leven op het beeldscherm. De liefhebber van het sportieve Italiaanse automerk hoeft niet naar de kiosk, maar kan het magazine gratis ervaren op www.puro-alfa.nl. Puro Alfa biedt de optimale beleving van Alfa Romeo op gebied van rijplezier, puur Italiaans design en pure hartstocht voor technologie. In de eerste editie komt de nieuwe Alfa MiTo in al haar facetten aan de orde.

Henk Salomons, algemeen directeur Alfa Romeo Nederland: "Ik ben bijzonder trots op de lancering van Puro Alfa. We zijn er in geslaagd de pure beleving van Alfa Romeo over te brengen op het beeldscherm. Het hightech aspect van dit interactieve medium sluit helemaal aan op de passie voor technologie die terugkomt in onze modellen. Ook het design van Puro Alfa is tot in de puntjes verzorgd. We gaan zelfs nog een stapje verder. De pure passie voor modellen van Alfa Romeo komt tot uiting in rijplezier, design en technologie. Met Puro Alfa breiden we dit uit dankzij de dimensies beeld en geluid."

De lancering van Puro Alfa valt samen met de introductie van de Alfa MiTo bij de Nederlandse dealers. "Dit moment is natuurlijk niet zomaar gekozen", legt Salomons uit. "De Alfa MiTo is het eerste model van de nieuwe generatie Alfa Romeo's. Met de Alfa MiTo brengen we de meest innovatieve auto in het compacte segment op de markt. Puro Alfa appelleert helemaal aan deze drang om te vernieuwen."

Eerste editie
In deze eerste editie van Puro Alfa vertelt Alfa designer Juan Manuel Diaz, in speciaal voor Nederland opgenomen filmpjes, over het ontwerp van de Alfa MiTo. Hoofd ontwikkeling Harold Wester gaat dieper in op de technologie, terwijl de 'lezer' van het magazine zelf kan reizen langs de ontstaansgeschiedenis van de Alfa MiTo. Bovendien geeft Puro Alfa diverse prijzen weg, met als klapper een buitenlandse reis met de Alfa MiTo.

Puro Alfa komt een paar keer per jaar met een nieuwe uitgave. Het interactieve magazine gaat daarbij niet alleen in op de nieuwste generatie Alfa Romeo's. Er wordt ook ruimschoots aandacht besteed aan de rijke historie van het Italiaanse automerk.

EINDE BERICHT

Noot voor de redactie /