Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Intensieve samenwerking tussen Nickelodeon en de Grote Clubactie Nickelodeon brengt de start van
de lotenverkoop breed in beeld

29 augustus 2008 ­ Kinderzender Nickelodeon zendt op zaterdag 13 september de start van de Grote Clubactie 2008 uit. In een Nicksclusive is de overhandiging te zien van het eerste lot van de Grote Clubactie 2008 aan Jon Karthaus, die Moes speelt in de populaire kindersoap Zoop. Het is een van de vele vormen van samenwerking die dit jaar tussen de Grote Clubactie en de kinder- zender plaatsvinden.
De Grote Clubactie en Nickelodeon gaan vanaf het komende najaar een intensieve samenwerking aan op vele fronten. Met ingang van september biedt Nickelodeon via meerdere kanalen de moge- lijkheid om jonge lotenverkopers te informeren over de Grote Clubactie. Uitreiking eerste lot
Zo is de feestelijke uitreiking van het eerste lot van de Grote Clubactie op en rond zaterdag 13 september exclusief te zien in de vorm van een Nicksclusive. In dit korte programma overhandigen kinderen het eerste lot van de Grote Clubactie aan niemand minder dan Jon Karthaus, een van de populaire acteurs uit de kindersoap Zoop. De opname van deze kick-off van de Grote Clubactie vindt plaats tijdens het NK Beach Volleyball 2008, op zaterdag 30 augustus op het strand van Scheveningen. Op die dag organiseert de Grote Clubactie een speciaal evenement. Zo'n honderd kinderen zullen gaan beachvolleyballen, speedmintonnen en fast smashen. Ook is er een speciaal `Kids-on-the-beach'-programma, met schminken, spelletjes en een springkussen. Verkooptips op tv
Ook gedurende de lotenverkoop (die loopt tot medio november) wordt in het populaire sport- programma SuperNick doorlopend aandacht besteed aan de Grote Clubactie. Tijdens de live- uitzendingen krijgen lotenverkopers onder meer tips van de populaire presentatoren Terence en Patrick: hoe verkoop je op een leuke manier zoveel mogelijk loten? Daarnaast kunnen de kijkers op vier zaterdagen genieten van grappige korte filmpjes, waarin de verkoop van loten centraal staat.
Website en magazine
De samenwerking tussen de Grote Clubactie en Nickelodeon krijgt ook online vorm. Op de web- site van Nickelodeon (www.nickelodeon.nl) komt een speciaal gedeelte voor de Grote Clubactie. Op deze minisite kunnen de lotenverkopers terecht voor tips, filmpjes en een heuse prijsvraag.

Ook via de brievenbus worden jonge lotenverkopers op de hoogte gehouden. Het Nickelodeon Magazine besteedt redactioneel aandacht aan de Grote Clubactie en aan sport en bekende spor- ters. Daarnaast ontvangen alle kinderen bij de lotenverkoopinformatie een speciale uitgave van het Nickelodeon Magazine, dat helemaal gaat over de Grote Clubactie. Hierin vinden ze onder meer handige verkooptips.
Nickelodeon en de Grote Clubactie passen bij elkaar De samenwerking met Nickelodeon is geen toeval. Niet alleen biedt de samenwerking met Nickelodeon uitstekende mogelijkheden om te communiceren met lotenverkopers, ook het profiel van de zender past goed bij de Grote Clubactie. Nickelodeon wil kinderen tussen de zes en twaalf jaar graag motiveren om er een gezonde leefstijl op na te houden en voldoende te bewegen. Iets waar de Grote Clubactie zich uitstekend in kan vinden! Over Nickelodeon
Nickelodeon is een van de populairste kinderzenders ter wereld. Het in 1979 in de Verenigde Staten opgerichte televisiestation richt zich op kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar. Sinds 2003 zendt Nickelodeon ook in Nederland uit. Reeds vele hitseries zijn op Nickelodeon uitgezonden, zoals SpongeBob, Zoop en Het Huis Anubis. Nickelodeon maakt onderdeel uit van MTV Networks, de marktleider op het gebied van muziek- en jongerentelevisie in Nederland. Dagelijks ontvangen zo'n 7 miljoen Nederlandse huishoudens de zenders MTV, TMF, Nickelodeon en Comedy Central. Over de Grote Clubactie
Als not-for-profit organisatie levert de Grote Clubactie een belangrijke bijdrage aan een gezonde samenleving door het Nederlandse verenigingsleven te ondersteunen bij het werven van fondsen. Verenigingen zijn belangrijk voor de beweging, ontspanning en sociale contacten van miljoenen mensen. Al 35 jaar lang organiseert de Grote Clubactie een loterij waarvoor verenigingen, stichtingen en instellingen loten kunnen verkopen. Van de lotenverkoop gaat 80% naar de clubkas van de deelnemende verenigingen.

Informatie voor de pers,