Persbericht

16 september, 2008

Vakantie Makelaar kiest voor de geïntegreerde oplossingen van hybris

Softlution, specialist in de integratie van software totaaloplossingen voor e-Business, PIM en CMS, heeft per juli 2008 de hybris suite bij Vakantie Makelaar geïmplementeerd. Deze suite maakt het mogelijk voor Vakantie Makelaar om informatie op de website eenvoudig te beheren. Dit is nodig vanwege de grote hoeveelheid te verwerken informatie en het groot aantal mutaties.

Vakantie Makelaar was op zoek naar een oplossing die de complexe informatie over vastgoed waaronder marketingteksten, grafische bestanden en prijstabellen op een compacte en overzichtelijke manier kan presenteren. De organisatie was reeds bekend met Fredhopper en de mogelijkheid om daarmee de objecten en parken op een gestructureerde wijze te kunnen tonen. Softlution bleek een partner te zijn van Fredhopper en kwam met het voorstel om hybris hieraan toe te voegen.

Daarnaast zocht Vakantie Makelaar naar een standaard softwareoplossing die snel te implementeren was. De geavanceerde hybris suite voldeed aan de eisen die het bedrijf aan de website stelde. Snelheid, gebruiksvriendelijkheid en het gestructureerd kunnen presenteren van uitgebreide informatie inclusief beeldmateriaal waren hierbij de uitgangspunten. Naast de Product Information Management (PIM)- en e-commerce-modules besloot Vakantie Makelaar ook de Content Management Systeem (CMS)-module van hybris te gebruiken. Met deze modules kunnen ze de content op hun website eenvoudig beheren. De website en het bijbehorende CMS-systeem draaiden binnen een tijdsbestek van vijf weken.

Begin juli is het PIM-project afgerond waardoor Vakantie Makelaar nu online is met het catalogus managementsysteem van hybris. Hierdoor kan in samenwerking met Fredhopper park- en woninginformatie eenvoudig beheerd worden. Ook is informatie makkelijk vindbaar. Om ervoor te zorgen dat de medewerkers van Vakantie Makelaar meteen aan de slag kunnen met dit systeem hebben de gebruikerstrainingen vooraf plaatsgevonden. Hierdoor werkt iedereen vanaf het moment van implementatie met de PIM-module en dat levert tijdwinst op. Het totale project bestaande uit de CMS-oplossing, PIM en e-commerce is binnen zes maanden afgerond.

Wij zijn blij met onze nieuwe website, zoals deze nu is , aldus Sandy de Groot, Marketing Manager bij Vakantie Makelaar. Een website is uiteraard nooit af, dus we zullen deze verder blijven ontwikkelen en verbeteren. Hybris biedt ons hiertoe verdere mogelijkheden.

Henk-Jan van der Weide, regional manager hybris Benelux: Met Vakantie Makelaar haalden wij niet alleen een van de eerste klanten in Nederland binnen, we demonstreerden tevens dat hybris naast producten ook diensten op zijn platform kan plaatsen. Softlution heeft aangetoond dat een ervaren commerce-partner met geringe training snel kan starten met een eerste project dankzij het goede ontwikkelplatform.