Ingezonden persbericht


3Com versterkt de service binnen Europa door opening acht extra spare parts-magazijnen.

Maarssen, 16 september 2008 3Com Corporation, vooraanstaand leverancier van beveiligde spraak- en datanetwerkoplossingen, opent acht nieuwe magazijnen voor spare parts in Europa. Hiermee kan 3Com klanten sneller voorzien van vervangende apparatuur of onderdelen bij een storing. Klanten ontvangen deze binnen enkele uren, waar ze zich ook bevinden. De nieuwe magazijnen bevinden zich in Italië, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Duitsland en Saoedi-Arabië.

Het uitbreiden van het aantal magazijnen is onderdeel van het nieuwe, lokaal gerichte servicemodel van 3Com. Deze aanpak heeft al geleid tot enorme kwaliteitsverbeteringen in de klantenservice. Klanten worden bij telefonisch contact direct geholpen. Problemen lost 3Com telefonisch op, of het bedrijf verstuurt vervangende apparatuur. Voor storingen die onder de garantie vallen, verbindt 3Com klanten direct door naar het gespecialiseerde callcenter in Amsterdam. Voor technische vragen van klanten met servicecontracten, die 33 procent van de telefoontjes uitmaken, wordt direct doorgeschakeld naar 3Com-engineers in het Verenigd Koninkrijk. Daardoor kan het bedrijf de tijd om tot een oplossing te komen, minimaliseren.

Bart Ankoné, directeur van 3Com Benelux: Onze gespecialiseerde callcenters leveren klanten aanzienlijke voordelen op. Ze zijn uitermate tevreden dat ze een 3Com-medewerker aan de lijn krijgen, die het probleem snel begrijpt en meteen kan verhelpen. Zo voorziet 3Com iedere klant van het gewenste niveau van technische ondersteuning.

Het nieuwe servicebeleid is onderdeel van de doelstelling van 3Com om klanten betere service te leveren. Het bedrijf biedt sinds oktober 2007 het grootste deel van zijn EMEA-ondersteuning als in-house dienstverlening aan. Sindsdien is de klanttevredenheid aanzienlijk gestegen. Maar liefst 98 procent van de klanten geeft aan bijzonder tevreden te zijn over de door 3Com geleverde service*. Met het aanbieden van het grootste gedeelte van zijn service als in-house dienst, wil 3Com zijn dienstverlening verbeteren en klanten meer persoonlijke aandacht geven. De herstructurering van het servicemodel was onderdeel van een wereldwijd serviceverbeteringsplan waarin het bedrijf twaalf miljoen dollar investeerde.


* Volgens onafhankelijk onderzoek van Service 80, Inc, mei 2008.

Over 3Com Corporation
3Com is een vooraanstaand leverancier van beveiligde, geconvergeerde spraak- en datanetwerkoplossingen voor organisaties van elke omvang. 3Com biedt een brede reeks innovatieve producten, ondersteund door hoogwaardige sales, service en support. 3Com is ook eigenaar van H3C Technologies Co. Limited (H3C), een in China gevestigde leverancier van netwerkproducten. Hiermee beschikt 3Com over een innovatieve en kosteneffectieve divisie voor productontwikkeling en productie, en is de onderneming sterk aanwezig op een van de wereldwijd meest dynamische markten. TippingPoint, de beveiligingsdivisie van 3Com, loopt voorop in de levering van netwerkgeoriënteerde IPS-oplossingen (inbraakpreventiesystemen) die garant staan voor robuuste bescherming van applicaties, infrastructuren en systeem- en netwerkprestaties. Kijk voor meer informatie op www.3com.nl of op www.3com.com/pressbox.