Een coupeuse in DressXpress een uitkomst


HEERENVEEN, 20080916 -- Een coupeuse die in een stomerij de klanten op hun wenken bedient? In Heerenveen staan ze er niet gek van op te kijken. De reden is volgens eigenaresse Petra Need van DressXpress eenvoudig: `Jongedames kregen vroeger voor hun trouwen al een naaimachine en leerden door schade en schande kleren te maken en te herstellen. Vandaag de dag zijn er onder de 40 nog maar weinig vrouwen die deze kunst beheersen. Dan is onze coupeuse-service een uitkomst'.

Bij DressXpress in Heerenveen is het dan ook de normaalste zaak van de wereld dat een coupeuse met raad en d(r)aad de klanten op hun wenken bedient. Bovendien past het uitstekend in het uitgebreide servicepakket dat Petra Need voor ogen staat. DressXpress is veel méér dan de traditionele stomerij van 13 in een dozijn. Met vernieuwende initiatieven krijgt klantenbinding extra cachet.

Petra Need: `Ik kom regelmatig in andere stomerijen omdat ik op de hoogte wil blijven wat de nieuwste ontwikkelingen zijn. Wat me opviel was dat er hooguit een zoompje wordt vast gestikt of een knoop aangezet. Dan houdt het wel op. Er wordt eigenlijk alleen stoomgoed aangepakt en teruggegeven. Die service kon volgens mij veel uitgebreider en past uitstekend in ons pakket.'

`Bij DressXpress kunnen we inmiddels de diensten aanbieden van een zeer ervaren coupeuse. Dat beperkt zich niet tot de kleine herstelwerkzaamheden want daarvoor heeft mijn coupeuse Irene te veel in huis. En de klanten weten dat. We vermaken complete kleding. Het is vaak de wat duurdere nog relatief weinig gebruikte kleding die niet meer past. De coupeuse spelt de kleding af en deze wordt door haar vaardige handen op maat aangepast. En dat op een snelle manier. Het is vooral een uitkomst voor vrouwen die niet de vaardigheden of de tijd hebben om met een naaimachine dit soort verstelwerkzaamheden zelf te doen. Dat er behoefte aan is blijkt aan het toenemende aantal klanten die gebruik wil maken van haar diensten. Dat neemt zulke vormen aan dat we inmiddels beschikken over een paskamer. Bijkomend voordeel is dat de klant het eindresultaat in onze winkel kan passen.

Het is niet alleen om deze service dat steeds meer mensen de weg vinden naar DressXpress aan het Burgemeester Kuperusplein. Zo is er een was- en strijkservice waarvan niet alleen particulieren gebruik maken. Ook bedrijven profiteren van de haal- en brengservice van DressXpress. Behalve de bedrijfskleding kunnen de werknemers van dat bedrijf gelijktijdig ook de kleding voor wassen, stomen en strijken mee laten nemen wat gepresenteerd wordt als een van de secundaire arbeidsvoorwaarden. Het is dan niet langer nodig voor of na werktijd nog naar de stomerij te moeten vliegen.

In het klantenbestand staan nu enkele duizenden klanten opgeslagen. Elke week vragen gemiddeld meer dan 20 mensen de DressXpress Klantenkaart aan. Op die manier worden ze als trouwe klant herkend en profiteren ze van de vele voordelen van deze kaart. Volgens Petra Need wordt daarmee duidelijk dat DressXpress na een aarzelende start steeds meer de serviceverlener is waar Heerenveen en omgeving mee wegloopt.

U vindt DressXpress op het Burgmeester KUperusplein 50, 0513 68 38 44 of kijk op www.dressxpress.nl





Ingezonden persbericht