Nederlands Uitgeversverbond

Persbericht

Amsterdam, 16 september 2008

Terugroepactie van Volkswagen wint Prix du Café du Print Amsterdam

De bezoekers van het goed bezochte Café du Print beloonden gisteravond tijdens Cannes Li- ons Amsterdam hun favoriete print-campagne onder alle Leeuwen-winnaars met de Prix du Café du Print. Deze verkiezing werd voor de tweede maal georganiseerd door Cebuco en de Groep Publiekstijdschriften.

Onder leiding van senior creatieven gingen vijf groepen van jonge creatieven langs het prijswinnende werk om per groep een winnaar te bepalen. Discussieleider Susanne van Nierop (Adformatie) liet via een aantal discussierondes bepalen welke uiting de Prix du Cafe du Print kreeg toegekend. De groe- pen werden geleid door Raymond van Schaik (Etcetera en Nederlands printjurylid in Cannes), Marcel Hartog (Publicis), Hans van Noord (BSUR), Joeri Jansen (Rich) en Peter van der Helm (PH/Law) De keuze viel na een uitgebreide discussie op de Nederlandse campagne voor de al vele malen be- kroode `terugroepactie` van Volkswagen van DDB Amsterdam. Een groots idee en goed gebruik van het medium aldus de aanwezigen. Binnen het lawaai aan beeld een klein formaat met grote impact. Een statement en uniek voor de categorie. In Cannes won deze campagne een gouden Leeuw.

Goede tweede werd de campagne van `Sleep before you drive' voor Land Transport uit Nieuw Zee- land. Met drie fotografische uitingen, waarbij de werkelijkheid op een duidelijke maar enigszins afstan- delijke, `over the top' manier in beeld wordt gebracht, wordt de consument op de gevaren van autorij- den geattendeerd.

De `Medal of honor campagne' ter promotie van een nieuwe game uit Qatar en de advertenties voor Luxor markeerstiften uit India werden derde en vierde tijdens de verkiezing.

Café du Print 2008 De winnende uiting van Volkswagen