Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Neopost introduceert nieuwe GENERATIE couverteERSYSTEMEN

Almere, 17 september 2008 - Neopost, onderdeel van Europees marktleider Neopost SA (wereldwijd de op één na grootste leverancier op het gebied van postoplossingen) brengt twee nieuwe couverteersystemen op de Nederlandse markt: de Neopost DS-100 en de Neopost DS-140. Beide couverteersystemen zijn specifiek bedoeld voor bedrijven met middelgrote tot grote postverzendingen. De systemen zijn een aanvulling aan de bovenkant van de huidige Neopost lijn en zijn zeer gebruikersvriendelijk.

Zowel de DS-100 als de DS-140 kunnen volledig naar wens worden samengesteld; van één tot wel zeventien (bij de DS-140) papiertoevoer mogelijkheden. Dankzij de modulaire opbouw kunnen de systemen eenvoudig meegroeien, ook on-site, met de postontwikkelingen binnen bedrijven. De DS-100 is voor de bediening voorzien van een grafische display en bij de DS-140 is alles eenvoudig via het full colour touch screen in te stellen. Met een snelheid van maximaal 4.500 enveloppen per uur zijn beide modellen goed voor maandvolumes tot 180.000 enveloppen.

Opvallend aan de systemen is dat praktisch alle soorten barcodes van verschillende leveranciers gelezen kunnen worden. Dat is ook de mogelijkheid om via alle papiertoevoer stations 4mm dikke bijlage te verwerken. De juiste afstellingen gebeuren allemaal automatisch door het systeem en vereisen geen handmatige aanpassingen.

Neopost speelt in op veranderingen in de markt en ontwikkelt op basis hiervan nieuwe machines. 'Met deze twee systemen maken wij een begin met de invulling van de bovenkant van onze huidige lijn systemen. Ook spelen wij in op de behoeften die er zijn in dit segment van de markt', aldus productmanager Victor van Honk.

'Tijdens onze Stadiontour2008 - die van 30 september t/m 8 oktober wordt gehouden in stadions door heel Nederland - zullen wij de DS-140 voor het eerst aan het publiek demonstreren. Wij hebben hoge verwachtingen van deze modellen en wij overtuigen potentiële klanten graag van de kwaliteiten van deze modellen. Wij zien dan ook uit naar deze dagen en naar de reacties', besluit Victor van Honk.

NEOPOST

Neopost is Europees marktleider en wereldwijd de één na grootse leverancier van mailoplossingen. De organisatie heeft vestigingen in 14 landen wereldwijd en bijna 4.900 medewerkers. In 2006 werd er een jaaromzet behaald van ¤918.5 miljoen. De Neopost-producten en -diensten worden verkocht in meer dan 90 landen en de groep is één van de belangrijkste marktspelers op het gebied van postkamerinrichting en logistieke oplossingen. Neopost biedt technologisch geavanceerde oplossingen als frankeer-, couverteer-, adresseersystemen en briefopeners, alsmede oplossingen voor logistiek beheer en het traceren van poststukken. De organisatie heeft daarnaast een volledig dienstenpakket op het gebied van consultancy, systeemonderhoud en financiële oplossingen. Neopost is genoteerd aan de Eurolist van Euronext Paris. Het marktkapitaal bedraagt ¤3.6 miljard.

Meer informatie over Neopost: www.neopost.nl en www.neopost.com


---

Voor redactionele informatie:

Influx PR - Suzanne Weuring - Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn.

Telefoon: 055 -- 366 3034, e-mail: neopost@influx-pr.com (Ref: Pb0406)