Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Big Idea Contest: show us your future

Hoofddorp, 18 september 2008 - Na het grote succes van de eerste editie organiseert Sanoma Uitgevers voor de tweede keer de Big Idea Contest. " Het biedt een podium voor in principe iedereen die een idee heeft, jong en oud, binnen en buiten Sanoma" (Sanne van Soest, winnares Big Idea Contest 2007)

Bij deze wedstrijd krijgen jonge, ambitieuze creatievelingen de kans om hun innovatieve idee te presenteren aan invloedrijke professionals uit de mediawereld. Iedere Nederlander is welkom om zijn of haar idee voor print, online, mobile of events in te sturen via www.bigideacontest.nl

Inschrijven kan tot 31 oktober. Uit alle inzendingen worden de twintig beste ideeën geselecteerd door een vakjury. Deze genomineerden krijgen de kans om tijdens een elevator pitch het publiek en jury ervan te overtuigen dat hun idee de allerbeste is. Uiteindelijk maken twee van de zeven finalisten kans op een geldbedrag van ¤ 2.500. Daarnaast onderzoekt Sanoma Uitgevers of de winnende ideeën uitgevoerd kunnen worden.

Sanne van Soest, winnares Big Idea Contest 2007

"Je spreekt met zoveel verschillende mensen die allemaal geweldige ideeën hebben !" Het winnende idee van Sanne, spot-a-shop.nl, is een website om je eigen shoproutes in Nederlandse steden uit te stippelen. Sanne heeft dit idee samen met Sanoma Uitgevers ten uitvoer gebracht. Niet verkeerd, wanneer je pas 21 jaar en net afgestudeerd bent ...

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2007 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 539,8 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1100 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Sanoma Uitgevers geeft dit jaar voor de vijfde keer de charity glossy Pink Ribbon uit, waarvan de opbrengsten voor 100% naar de Stichting Pink Ribbon gaan. Het magazine dient twee doelen: enerzijds het inzamelen van geld en anderzijds het informeren over borstkanker. Pink Ribbon Magazine 2007 heeft een recordbedrag van totaal ¤ 1.030.323,80 opgebracht. Meer informatie op: www.pinkribbonmagazine.nl.

;;;

Voor meer informatie kun je contact opnemen met:
Nathalie Kruger, Communications
Tel: 023 - 556 6082 / 06-24 876 374
E-mail: Communications@sanoma-uitgevers.nl