SNT Groep NV


Training verlengen de samenwerking

Erkend leren in de callcenterbranche krijgt vervolg : SNT Nederland en SBK Advies & Training verlengen de samenwerking opnieuw met een driejarig opleidingscontract

Zoetermeer, 08 september 2008 - Een jarenlange succesvolle samenwerking tussen contactcenter professional SNT Nederland en opleidingsinstituut SBK Advies & Training is de aanleiding geweest om de samenwerking tussen deze partijen opnieuw voor 3 jaar te bekrachtigen.

Erkend leren en het starterscertificaat
SNT en SBK hebben in 2007 samen door middel van een Beroeps Begeleidende Leerweg de opleiding Erkend Leren bij SNT ontwikkeld. De opleiding is bedoeld voor alle medewerkers van SNT en maakt onderdeel uit van hun werk. De opleiding, die is opgebouwd uit een beginfase (6 maanden) en een fase 1&2 (2 jaar), combineert theorie en praktijk en wordt volledig op de werkplek aangeboden.

De WGCC stelt dat in de CAO verplicht moet worden opgenomen dat callcenter medewerkers aan een startniveau moeten voldoen waarvoor een certificaat wordt uitgegeven. Daarom is dit zogenaamde starterscertificaat geïntegreerd in de basisopleiding bij SNT. Bij afronding van de basisfase ontvangt een agent dit certificaat dat door SNT wordt gezien als de basis voor vakmanschap, zowel voor de eigen organisatie als voor de gehele callcenterbranche. Na de basisfase kunnen de medewerkers zelf kiezen voor een vervolgopleiding tot Commercieel Medewerker met uitstroomrichting contactcentermedewerker. Dit vervolgtraject leidt tot een MBO-3 diploma.

Binden en boeien van medewerkers
In het contactcentervak is er een groeiende behoefte aan mensen die zich snel een beeld kunnen vormen van een klant en van het product dat ze verkopen of ondersteunen. De erkende opleiding is voor opdrachtgevers een kwaliteitskeurmerk. Daarnaast bevordert de opleiding doorstroming naar zwaardere functies. Dat leidt tot minder verloop, meer efficiency en betere service.

Voor SNT zelf is de opleiding een belangrijk instrument om de ontwikkeling van de competenties van hun medewerkers te bevorderen en door deze investering toekomst mogelijkheden te bieden. Met een slagingspercentage van 88% is de opleiding succesvol te noemen. De deelnemers hebben de basisfase afgerond en de geslaagden hebben het starterscertificaat ontvangen. Inmiddels zijn de eerste deelnemers doorgestroomd naar Fase 1 van het MBO opleidingstraject dat SBK in samenwerking met het ROC van Twente verzorgt.

Over SBK Advies & Training

SBK Advies & Training biedt sinds 1985 full service diensten voor alle (opleidings)vraagstukken op de werkvloer. Gestart vanuit een initiatief van de MTS in Helmond en het regionale bedrijfsleven om medewerkers beter op te leiden en werkzoekenden beter in te laten stromen in bedrijven is SBK inmiddels een landelijk opererend trainings- en adviesbureau met 90 medewerkers. Onze opdrachtgevers komen zowel uit het midden- en kleinbedrijf als uit grote ondernemingen.De 100 vaste medewerkers van SBK en een groot aantal freelancers verzorgen (BBL) bedrijfsopleidingen, arbotrainingen, workshops, groepstrainingen en functiegerichte opleidingen met het doel om de competenties van medewerkers en daarmee (de veiligheid en het rendement) van bedrijfsprocessen te verbeteren.SBK Advies & Training is een door het Ministerie van Onderwijs erkende onderwijsinstelling. SBK voert onder eigen verantwoordelijkheid Crebo-erkend onderwijs uit binnen de wettelijke kaders van het middelbaar beroepsonderwijs (Mbo). Daarvoor legt SBK verantwoording af aan de Inspectie van het Onderwijs. De kwaliteitsnorm wordt geborgd door een ISO 9001:2000 certificering, een CEDEO erkenning en een VETRON lidmaatschap.

Over SNT

SNT is Nederlands langst bestaande contactcenter en expert in multichannel klantcontactafhandeling. Met 4 vestigingen en meer dan 2000 medewerkers is SNT één van de grootste facilitaire contactcenters in Nederland. SNT zorgt ervoor dat opdrachtgevers effectief contacten met kun klanten kunnen opbouwen en onderhouden. Op basis van de bedrijfsdoelstellingen van de opdrachtgever optimaliseert SNT de waarde van de contacten per klantsegment. Voor verschillende opdrachtgevers heeft SNT belangrijke resultaten geboekt in balans tussen kosten en klanttevredenheid, het genereren van inkomsten uit inkomens klantcontact en het verhogen van de conversie op telemarketingcontacten.

Bron

SBK Advies & Training