Ingezonden persbericht


-----PERSBERICHT-----

Het Financieele Dagblad biedt jonge ondernemers multimediaal platform

CULEMBORG, 19 september 2008 - Vanaf maandag 22 september 2008 kunnen de lezers van ondernemerskrant FD de levens van 3 ondernemers in de leeftijd van 16 tot 24 jaar volgen. De piepjonge entrepreneurs zullen op www.fd.nl wekelijks een blog gaan bijhouden, waarin zij vertellen over het starten van hun onderneming, over de weg naar succes en over de invloed van het ondernemen op hun nog zo prille bestaan. De blogs van Fleur Kriegsman (16, www.hipvoordeheb.nl), Danny Mekic' (21, www.domeinbalie.nl) en Gerben Kuipers (24, www.geencentteveel.nl) worden wekelijks aangekondigd in het FD, daarnaast is het mogelijk dat BNR Nieuwsradio - onderdeel van de FD Mediagroep - extra aandacht aan de ondernemende webwonders zal besteden.

"Door deze jonge ondernemers een dergelijk multimediaal platform te bieden, brengt het Financieele Dagblad wekelijks uitgebreid het nieuws over de toenemende ondernemerstrend onder scholieren en studenten, de motoren van de toekomstige economie. En daarmee gaat het FD een stuk dieper op dit onderwerp in dan tot nu toe door andere media is gedaan." Dat zegt Suzan Eikelenstam (29), directeur van bureau voor marketing, communicatie en pr NFS. "Met die aandacht zal snel aan het licht komen dat grote, logge ondernemingen in de zeer nabije toekomst geduchte concurrenten zullen gaan vinden in een toenemend aantal 'business babies' met slimmere, sterkere en goedkopere concepten. In het World Fashion Center zijn ze doodsbang voor Hipvoordeheb.nl en Geencentteveel.nl is nu al een pittig concurrentje van Independer. " Na een kleine pershausse rondom Hipvoordeheb.nl en de zestienjarige eigenaresse Fleur Kriegsman, stromen de aanmeldingen van tieners en begin twintigers met een eigen zaak binnen bij het pr bureau. "Het zijn allemaal kinderen met leuke frisse ideeën en een Kamer van Koophandel-nummer. En ze willen allemaal in de krant. De jongste, die ik nog wel de deur moest wijzen, is twaalf."

Vergelijking gevestigde orde en jongere garde

500 medewerkers) wekelijks hun relaas doen. Volgens Suzan Eikelenstam zullen dan de verschillen tussen de oude en de nieuwe generatie opvallend duidelijk worden. "Uit gesprekken met de jonge ondernemers over hun aanpak blijkt dat zij veel makkelijker opereren dan hun oudere tijdsgenoten." Benjamin Fleur zegt hierover: "Jongeren kennen alle mogelijkheden van het internet. Wij kunnen daardoor gratis ons netwerk uitbreiden, gratis ons bedrijf promoten en voor mijn inkoopacties in bijvoorbeeld China hoef ik zo ook niets te bekostigen. En verder durven wij denk ik ook meer, omdat we nog niet in gevestigde bedrijfskaders denken. Wij doen." Eikelenstam: "Deze jeugdige starters hebben in principe minder te verliezen. Ze hebben bijvoorbeeld nog niet de zorg voor een gezin, of die voor een hypotheek. Ze nemen makkelijker een risico. Ze krijgen niet snel een burn out, omdat ze geestelijk flexibel zijn. En hun drive is enorm, hun bedrijf zien ze als een verlenging van hun groeiende persoonlijkheid. Hun geldingsdrang is gezond overheersend. Een mediatraining behoeven niet, want ze hebben geen last van valse bescheidenheid en treden heel natuurlijk op de voorgrond."

-----Einde bericht-----



Ingezonden persbericht