Platform Biologica


Tip voor ondernemers: haak in op de Week van de Smaak!
14 mei 2008

Biologica vestigt uw aandacht op tweede Nederlandse Week van de Smaak, die zal plaatsvinden van 24 tot en met 28 september 2008. Dit evenement biedt ondernemers prachtige kansen tot publicitaire aandacht en omzetverhoging. Week van de Smaak werkt samen met grote mediapartners, o.a. de Volkskrant.

In de Week van de Smaak gaat het om de authentieke smaak, met als kernbegrippen: streek, seizoen, biologisch, ambachtelijk, en herkomst. In 2007 waren er al evenementen op 1500 locaties en kreeg het evenement media-aandacht tot in het NOS acht-uurjournaal.

Inhaken
Slimme ondernemers kunnen meeliften op dit machtige PR-voertuig door zich aan te melden als deelnemer. Zowel grote als kleine organisaties worden van harte uitgenodigd om iets te organiseren in hun eigen regio. Dit kan variëren van een proeverij in de bakker op de hoek, tot een landelijke actie. Creatieve ondernemers vinden vaak mogelijkheden om bestaande initiatieven in te bouwen in de Week van de Smaak.

Voorbeeld
Op 27 september 2008 zal de Frederik Hendriklaan in Den Haag omgetoverd worden in "de Fred Smaaklaan" en zullen de winkeliers hun creativiteit aanboren om de bezoekers culinair te prikkelen. In 2007 deed deze winkelstraat ook mee, wat zorgde voor veel extra omzet bij de ondernemers. Zie hierover het volgende inspirerende interview met ondernemer Kitty Kusters!

Aanmelden
Wilt u met een initiatief aansluiten op de Week van de Smaak, meldt u dan hier aan. Alle informatie over deelname aan de Week van de Smaak vindt u op http://www.weekvandesmaak.nl/ en wel op deze pagina. Aanmelden is mogelijk tot 1 juli. We hopen snel van u te horen.