Comsys faciliteert SMS-to-Email voor mediacampagne PICNIC


SOESTERBERG/ ROTTERDAM, 20080923 -- Comsys, specialist in interactieve telefonie, faciliteert voor PICNIC, het cross media event van 24 tot 26 september in de Westergasfabriek in Amsterdam, de applicatie SMS-to-E-mail voor de mediacampagne. De applicatie combineert SMS met e-mail door informatie die is opgevraagd via SMS, direct en volautomatisch per e-mail te versturen. Naast het gebruik voor mediacampagnes, kan deze applicatie bijvoorbeeld worden ingezet voor het aanvragen van informatie op beurzen of het opvragen van productinformatie in winkels.

De applicatie SMS-to-E-mail draait op het SMS-platform van Comsys. Potentiële bezoekers van PICNIC sturen, nadat zij de optie voor het opvragen van informatie via SMS hebben gelezen op bijvoorbeeld MUPI posters in Amsterdam, Boomerang toiletreclames en UPC televisiekanalen, een SMS naar 3388 met daarin het e-mailadres waarop zij de informatie willen ontvangen. Het systeem neemt het e-mailadres over uit de SMS en verstuurt direct een e-mail met de PICNIC brochure en een kortingscode voor toegangskaarten. Op deze manier kunnen potentiële bezoekers direct informatie opvragen op het moment dat ze een uiting zien en hier interesse in hebben. Ze hoeven hiervoor niet eerst een telefoonnummer, e-mailadres of webadres op te schrijven of te onthouden. Het systeem maakt impulsaanvragen een stuk makkelijker.

Claire Powell, marketing verantwoordelijke voor PICNIC: "De optie voor response via SMS is een cross media marketing activiteit en onderdeel van onze offline marketingcampagne. Dankzij het SMS-platform van onze servicepartner Comsys en de SMS-to-Email applicatie, kunnen wij mensen die geïnteresseerd zijn in deelname aan het PICNIC-evenement direct van informatie en een kortingscode voorzien. Een korte SMS met daarin het emailadres van de geïnteresseerde is hiervoor voldoende. Dit kan potentiële bezoekers over de streep trekken en resulteert uiteindelijk in meer bezoekers op PICNIC. Daarnaast beschikken we direct over nieuwe e-mailadressen en mobiele nummers voor ons adressenbestand, wat commerciële kansen voor toekomstige campagnes en evenementen biedt."

Robert de Vries, account manager bij Comsys: "Deze service genereert direct klantcontact voor organisaties en een beter inzicht in wie welke informatie opvraagt. Daarnaast biedt het onze klanten een kanaal om direct met klanten te communiceren en boodschappen gericht bij potentiële bezoekers en klanten te krijgen. Het betreft hier dan ook echt informatie op maat."





Ingezonden persbericht