Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Wie weten het beter: de jongens of de meiden?
Spannende battle van Zo Zit Dat

Hoofddorp, 22 september 2008 - Zo Zit Dat, hét weetjesblad van Sanoma Men's Magazines voor kids, daagt jongens en meiden uit in 'De jongens tegen de meiden battle!' Wie zijn nu eigenlijk het slimst, snelst en wie onthouden het meest: de jongens of de meiden? Vanaf woensdag 24 september kunnen ze in het kader van de Oktober Kennismaand de strijd aangaan op www.jongenstegenmeiden.nl.

Goede Tijden Slechte Tijden-sterren Everon Jackson Hooi (Bing) en Alexandra Alphenaar (Ronja) geven woensdag 24 september om 14.00 uur het startsein op Openbare Basisschool Kudelstaart. Zij gaan als eersten de strijd aan. Wie van hen scoort het best? Daarna is www.jongenstegenmeiden.nl geopend. Kinderen quizzen zich slim en trainen hun oog-handcoördinatie en geheugen met verschillende games. De battle is niet alleen leuk, maar ook leerzaam!

Trainen of strijden?
De jongens en meiden kunnen op www.jongenstegenmeiden.nl zo vaak trainen als ze willen. Hoe vaker je traint, hoe beter je voorbereid bent op de battle. Want daar mag je maar één keer per week aan meedoen. De hele maand oktober worden de scores bijgehouden. Aan het einde van de maand wordt bekend gemaakt wie beter zijn: de jongens of de meiden.

Prijs
Deze spannende strijd levert uiteraard ook iets op. Iedere deelnemer heeft altijd prijs. De beste jongen en het beste meisje winnen een laptop. Bovendien maakt iedereen elke week kans op nieuwe prijzen. Ook is er een prijs voor de beste klas: een schoolreisje naar Snowplanet.

Zo Zit Dat
De 'Jongens tegen de meiden battle' is een initiatief van Zo Zit Dat, hét weetjesblad voor nieuwsgierige jongens en meiden.

Over Zo Zit Dat
Hoe ontstaat een orkaan? Waarom zijn bananen krom? Hoe ontstaan vliegtuigstrepen? Dit is maar een kleine greep uit de vragen die kinderen dagelijks stellen. Het maanblad Zo Zit Dat geeft kinderen en jongeren tussen 9 en 14 jaar oud op een speelse manier antwoorden op vragen die ze bezighouden. De belangrijkste pijlers zijn natuur, techniek & wetenschap, sport, avontuur, computers & games.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2007 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 539,8 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1100 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (