Ingezonden persbericht

Register Marketeers op bezoek bij Generali Diemen

Op donderdag 18 september jl. viel Generali de eer te beurt Register Marketeers, die lid zijn van het
Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) te ontvangen. NIMA organiseerde voor de eerste keer een
intervisiebijeenkomst voor Register Marketeers. Voor de groep van 30 leden rolde Generali volgens goed
gebruik de rode loper uit bij haar pand in Diemen.

Stichting European Marketing Certification Foundation en Register Marketeers
De titel Register Marketeer is in 1992 in het leven geroepen op initiatief van een aantal top marketeers en het
NIMA. Het Register voor Marketeers is sinds juli 2005 overgedragen aan de onafhankelijke (EMCF). EMCF is de
eerste partij in Europa die marketeers persoonscertificering volgens de internationale norm ISO/IEC 17024 kan
toekennen. Gecertificeerde marketeers mogen de titel Register Marketeer (RM) voeren. Register Marketeers zijn
werkzaam op strategisch marketing niveau en dienen hun kennis en ervaring jaarlijks te actualiseren. De
certificering is geldig voor 5 jaar, na deze 5 jaar worden Register Marketeers opnieuw beoordeeld.

Het NIMA Netwerk van Register Marketeers
Het NIMA biedt Register Marketeers een inspirerende omgeving waarin het uitwisselen van ideeën over de
ontwikkelingen in het vak een vanzelfsprekendheid is. Het NIMA organiseert vaker bijeenkomsten voor hen, maar
dit was de eerste intervisiebijeenkomst. Een intervisiebijeenkomst bovendien waarmee zij punten voor
permanente educatie (PE punten) kunnen behalen, die nodig zijn om hun titel te kunnen behouden. De NIMA-site
http://www.nima.nl/rm biedt meer informatie over Register Marketeers.

Intervisiebijeenkomst
Kern van de bijeenkomst is de bespreking van een strategisch marketingvraagstuk vanuit de praktijk met collega
Register Marketeers. De intervisiebijeenkomst biedt hen de mogelijkheid dieper in te gaan op situaties uit hun
eigen praktijk of die van een collega RM. De middag is afgesloten met een informele borrel zoals gebruikelijk
ingezet om te netwerken. Zowel NIMA als Generali spreken van een zeer geslaagde bijeenkomst. De ingebrachte
cases waren van hoog niveau, evenals de gevoerde discussies. De gekozen vorm van de bijeenkomst leverde
een inspirerende meerwaarde op voor alle deelnemende Register Marketeers. In de toekomst zullen dit soort
intervisie sessies een vast onderdeel uitmaken van de permanente educatie voor Register Marketeers.

Over Generali
Generali verzekeringsgroep nv is sinds 1870 actief op de Nederlandse verzekeringsmarkt. In die ruim 135 jaar is Generali
uitgegroeid tot een vooraanstaande pensioen- en inkomensverzekeraar voor ondernemers, ondernemingen en particulieren.
In het belang van een optimale dienstverlening werkt zij daarbij samen met het professionele intermediair. Generali
onderscheidt zich door een persoonlijke service, betrokken opstelling en accurate administratie. De ruim 450 deskundige
medewerkers bepalen het succes van de organisatie. Generali maakt als zelfstandige en solide verzekeraar deel uit van de
wereldwijd opererende Generali Group. Eén op de vier Europeanen heeft ten minste één verzekering ondergebracht bij de
Generali Group. Meer informatie over Generali kunt u op: www.generali.nl vinden.