Adobe AIR-applicaties al meer dan 25 miljoen keer geïnstalleerd

Amsterdam, 9 oktober 2008 ­ Adobe Systems Incorporated (Nasdaq:ADBE) heeft bekendgemaakt dat binnen zes maanden na de lancering wereldwijd al meer dan 25 miljoen op Adobe® AIR(TM) gebaseerde applicaties geïnstalleerd zijn. Naast een groot aantal startende bedrijven hebben ook meerdere bedrijven uit de Fortune 500 honderden AIR-applicaties ingezet om klanten, partners en medewerkers op een nieuwe en aantrekkelijke manier te bereiken.

Onder de bedrijven die Adobe AIR-applicaties momenteel al inzetten bevinden zich wereldwijde topmerken als AOL, eBay, de Nasdaq effectenbeurs en The New York Times Company. eBay, de populaire online veilingsite, heeft de eBay desktop gelanceerd, gebaseerd op AIR. Zes maanden na de introductie is deze desktop al meer dan een miljoen keer gedownload. Zij benutten Adobe AIR om te kunnen voldoen aan de groeiende noodzaak om nauwer contact te onderhouden met klanten via unieke, merkgerichte ervaringen.

"Slechts zes maanden na de lancering zien we al een compleet nieuw ecosysteem ontstaan, gerealiseerd door een snel groeiende groep web-ontwikkelaars die nieuwe manieren ontdekken om snel aantrekkelijke applicaties te bouwen met gebruik van Adobe AIR", zegt Michele Turner, vice president product management and product marketing van de Platform business unit van Adobe. "Het is erg mooi om te zien dat AIR-applicaties zo sterk omarmd worden binnen sociale netwerken en door media en het bedrijfsleven. Zowel startende ondernemingen als gevestigde merken zetten Adobe AIR in om meer betrokken en langdurige relaties op te bouwen met hun klanten."

Voor meer informatie en het downloaden van met Adobe AIR ontwikkelde applicaties: www.adobe.com/go/marketplace .