Ingezonden persbericht

Obvion medewerkers laten de auto thuis tijdens de Nationale Filevrije Dag

Kunstenaars bezetten parkeerplaats Obvion

Heerlen, 9 oktober - De parkeerplaatsen die vandaag leeg blijven omdat Obvion medewerkers bewust de auto thuis laten, is omgetoverd tot een prachtig 3D kunstwerk. Obvion steunt het initiatief 'Nationale Filevrije Dag' omdat het volledig aansluit bij het beleid dat Obvion voert waarin maatschappelijk verantwoord ondernemen centraal staat.

Kunst vervangt auto's
De lege parkeerplaatsen stonden vandaag volledig ter beschikking van de twee streetpainters Peter Westerink en Leön Keer. Zij toverden dit decor om tot een prachtig 3D kunstwerk. Met dit kunstwerk bedankt Obvion al haar medewerkers die de auto thuis hebben laten staan en zo een bijdrage leveren aan de Nationale Filevrije Dag.

Een verkeersplein voor de kinderen van basisschool St Tarcisius
Op de Nationale Filevrije Dag is elke auto die thuis blijft ¤ 20,- waard! Doordat niet minder dan 50 Obvion medewerkers de auto thuis hebben gelaten, is een bedrag van ¤ 1.000,-verzameld. Dit bedrag wordt gedoneerd aan de basisschool St Tarcisius in de wijk Aarveld. Obvion is zich er van bewust dat de verkeersdrukte ook bij de school hinder veroorzaakt. Mevrouw Maud Deckers, adjunct directeur van de basisschool St Tarcisius, neemt op 9 oktober om 16.30 uur een cheque in ontvangst op de parkeerplaats van Obvion. De heer Guy Bannier, directeur St Tarcisius: ,,Het voorstel van Obvion verraste ons aangenaam! Samen met de verkeerswerkgroep van onze school werd beslist dit geld nuttig te besteden aan een verkeersplein op de speelplaats. Doelstelling is de kinderen binnen de veilige omgeving van de school vertrouwd te maken met praktische verkeerssituaties. Zo leren de kinderen al spelend over verkeersveiligheid."

Filevrije Dag Nederland
Initiatiefnemers van de Nationale Filevrije Dag zijn Rabobank, NS en ANWB. Als zorgzame hypotheekverstrekker was Obvion meteen gewonnen voor een deelname want Maatschappelijk Verantwoordelijk Ondernemen zit in de genen van Obvion. Bewust omgaan met het milieu is dan ook een belangrijk aandachtspunt binnen Obvion. Zo rijdt Obvion klimaatneutraal. Alle CO2-uitstoot die wordt veroorzaakt door het wagenpark van Obvion wordt gecompenseerd door investeringen in bos en duurzame energieprojecten. Het aanpakken van het fileleed past duidelijk in dit milieubewuste vervoerbeleid.
Douwe Dijkstra, adjunct directeur Obvion: ,,Het milieu is één van de aandachtspunten binnen het MVO-beleid van Obvion." Teneinde het fileleed te beperken, en zo het milieu minder te belasten, ontwikkelde Obvion reeds diverse initiatieven zoals de mogelijkheid tot 4-dagen werken, het aanmoedigen van het gebruik van het openbaar vervoer door voor dienstreizen businesscards ter beschikking te stellen en natuurlijk de fietsregeling. Dijkstra: ,,Een dag als deze is ideaal om de file- en milieuproblematiek intern nogmaals onder de aandacht te brengen."

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Obvion vertaalt Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen in eerste instantie in haar core business: het verstrekken van eerlijke hypotheken (zonder kleine lettertjes) aan een scherpe rente (die voor iedereen gelijk is) en dit via de beste intermediairs (die allen excellent advies hoog in het vaandel dragen). Obvion streeft lange termijn relaties na. Zo is niet enkel het product-, prijs-, en distributiebeleid een verantwoord beleid. Ook naar de medewerkers toe tracht Obvion de persoonlijke ontwikkeling en de tevredenheid naar het hoogste niveau te tillen.

Over Obvion
Obvion (www.obvion.nl) is een eigentijds hypotheekbedrijf dat zich toelegt op het verlenen van verantwoorde financiële dienstverlening door te streven naar een combinatie van de beste producten, de beste service, in samenwerking met de beste intermediair. Het belang van consument en maatschappij staan daarbij voorop. Obvion opereert vanuit Heerlen en richt zich met 375 enthousiaste medewerkers uitsluitend op de markt van onafhankelijke tussenpersonen. Dat doet Obvion, voortgekomen uit een samenwerkingsverband van Rabobank en ABP, vanuit een filosofie die gebaseerd is op zes kernwaarden: open & eerlijk, onafhankelijk, snel & flexibel, professioneel, verantwoordelijk en persoonlijke aandacht.

NOOT VOOR DE REDACTIE EN