Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
Dokkum, 6 oktober 2008

Dokkumer Vlaggen Centrale opent derde Randstedelijke 'showroom' op rij

Rotterdam krijgt eigen FlagandSign vestiging

Kleurrijke reclamevlaggen, spectaculaire spandoeken, 'promosols', doekvariaties voor winkelaankleding. Je kunt het zo gek niet bedenken, of de Dokkumer Vlaggen Centrale maakt het. Het bedrukken en bewerken van doek opent een wereld aan mogelijkheden voor indringende communicatie. Ondernemers in en rond Rotterdam kunnen deze boeiende wereld voortaan in hun eigen regio binnenstappen. Op 9 oktober opent de Nederlandse marktleider op de Schipperswerf aan het Koninginnenhoofd 7 in Rotterdam een FlagandSign vestiging. Een unieke locatie op het water bij de watertaxi standplaats van Hotel New York. Daarmee heeft het Rotterdamse bedrijfsleven een stukje Dokkum binnen handbereik.

De vestiging in Rotterdam is de derde randstedelijke showroom van de Dokkumer Vlaggen Centrale (DVC). Sinds het voorjaar van 2007 slaat de vlaggenproducent op deze manier zijn vleugels uit. Ook Amsterdam en Utrecht beschikken over een vestiging. "Met een stukje lokaal ondernemerschap willen wij het bedrijfsleven op maat bedienen", aldus DVC-directeur Robert Jan Hageman. "Dokkum ligt nu eenmaal niet naast de deur. FlagandSign presenteert onze collectie en biedt inzicht in onze creatieve processen en druktechnieken. De lijnen met Dokkum zijn kort. Bestellingen voeren we direct uit." Maar er is meer. FlagandSign levert ook signing, zitzakken, frames, lampenkappen etc. ''Creatieve oplossingen op doek, in de breedste zin van het woord", aldus Hageman.

Traditioneel en digitaal
Wat druktechnieken betreft, behoort DVC tot de meest innovatieve leveranciers ter wereld. De traditionele zeefdruktechnieken hebben in de loop der jaren een hoge mate van perfectie bereikt. Daarnaast hebben digitale printtechnieken hun intrede gedaan. Dit betekent: kleine oplagen met scherpe levertijden en hoge kwaliteit in beeldscherpte en kleurechtheid.

DVC kent een rijke bedrijfshistorie van meer dan zeventig jaar. Overal ter wereld wapperen de officiële landenvlaggen uit Dokkum. Ook scheepvaart- en signaalvlaggen vinden wereldwijd aftrek. Daarnaast heeft de onderneming zich toegelegd op reclame-, promotie- en sfeermaterialen. Robert Jan Hageman: "Het internationale bedrijfsleven is permanent op zoek naar nieuwe middelen om zich uit te drukken. Daar hebben wij in een vroeg stadium op geanticipeerd. Klanten uit binnen- en buitenland zijn dikwijls nauw bij het ontwerp- en productieproces betrokken. Dat maakt ons vak extra boeiend."

Inmiddels voert DVC een verrassend breed assortiment reclame- en promotieproducten. Deze vinden zowel binnen (winkels, beurzen, showrooms) als buiten (winkelstraten, bedrijfsterreinen, manifestaties) op grote schaal toepassing. De doekvariëteiten, veelzijdigheid in uitvoering en afwerking, en de formaatkeuzes zijn nagenoeg grenzeloos. Wie meer wil weten over mogelijkheden, kwaliteiten en prijzen krijgt bij de nieuwe showroom FlagandSign in Rotterdam alle tijd en aandacht.