Ingezonden persbericht


Persbericht

Meeste loyaltymarketing mislukt

De meeste loyaliteitsprogramma s zijn al vanaf de tekentafel gedoemd te mislukken. Met die stelling opent Joost van Vught zijn betoog tijdens de Nationale Vakdag Multichannel DM op 9 oktober. Tijdens zijn presentatie gaat de managing consultant van Dunck Loyalty Marketing in op de werking van loyaliteitsprogramma s in de praktijk.

Onderzoek, evalueer en evolueer
Van Vught: Veel marketeers doen iets generieks en kijken er vervolgens nauwelijks meer naar om. Loyaltymarketing gaat juist om persoonlijke en gedifferentieerde benadering van klantsegmenten. Ook vallen de voordelen die organisaties hun klanten bieden vaak tegen. Het is van groot belang dat de voordelen substantieel zijn voor de doelgroep. Een loyalty initiatief is een blijk van waardering. Geen sales incentive. Daarnaast, een loyaltyprogramma teken je niet ineens uit. Onderzoek, evalueer en evolueer! Dat gebeurt te weinig.

Gouden tekeningen
Gelukkig valt op de tekentafel nog veel te redden, vindt Van Vught. Een goed ontworpen loyaliteitsprogramma is goud waard voor de bedrijfsresultaten en het marktaandeel. Dat is wetenschappelijk bewezen.

Over de spreker

Joost van Vught heeft jarenlange ervaring als marketingadviseur op het gebied van klantbehoud, -ontwikkeling- en -trouw. Bij Dunck Loyalty Marketing adviseerde hij organisaties als Unilever, FNV, Scania en Roche.

/////////////// EINDE PERSBERICHT