( BW)(EENGOEDEZAAK.NL) Steun gratis goede doelen naar keuze met
normaal online winkelen Vanaf vandaag in Nederland: Eengoedezaak.nl

    Redactie Economie

    AMSTERDAM, The Netherlands--(BUSINESS WIRE)--9 oktober 2008--Vanaf
vandaag is het internet een betere plek, met de introductie van
Eengoedezaak .nl in Nederland kunnen consumenten het verschil maken
door een goed doel te steunen tijdens het online winkelen. Zonder
kosten.

    Consumenten die willen particperen kunnen simpelweg inloggen op
www.eengoedezaak.nl waar ze de freeware AidMaker moeten downloaden. Na
installatie hoeft alleen nog een doel gekozen te worden uit de bijna
30 Nederlandse goede doelen waaronder SIMAVI, Het Astma Fonds en
Dance4Life. Hierna zal de software bij aankopen bij de 760 Nederlandse
online winkels waaronder Rituals, Landal Green Parks en BCC een
percentage van het bedrag storten naar het gekozen goede doel.

    Het concept is simpel: nadat de consument AidMaker heeft
geïnstalleerd en winkelt bij één van de partners van EenGoedeZaak.nl
registreert de software de aankopen. De consument betaalt de normale
winkelprijs betaalt voor het product, waarna de winkel een deel van
dat bedrag doneert aan het doel dat de consument heeft geselecteerd om
te steunen. Op deze manier heeft de consument de touwtjes in handen.

    Mede-oprichter van eengoedezaak.nl, Johathan Löw: "Wij hebben de
AidMaker software ontwikkeld omdat wij de mensen de mogelijkheid
willen geven om de wereld te verbeteren op de manier die zij het beste
vinden. Wij weten dat mensen een druk leven leiden en dat er niet
altijd geld over is om aan een goed doel te geven. Daarom stellen wij
de AidMaker gratis ter beschikking, zodat iedereen die onderscheid wil
maken, dat kan doen. Eenvoudig gezegd: het gaat van winkelen, naar een
koopkracht die de wereld kan veranderen. Elke online aankoop, hoe
klein dan ook, creëert een donatie die direct naar het goede doel van
jouw keuze gaat."

    EenGoedeZaak.nl heeft al een grote achterban onder Nederlandse
organisaties en online winkels: bijna 30 goede doelen om te steunen en
644 online winkels waar de consument met een goed gevoel kan winkelen.
De samenwerking tussen eengoedezaak.nl en de partners betekent dat tot
26.25 % van de totale prijs van een product in zijn geheel wordt
gebruikt om de wereld te verbeteren.

    "Je kunt alles kopen wat je nodig hebt: van elektronische
apparaten tot kleding of zelfs reizen. De lijst houdt niet op. Wat het
zo bijzonder maakt is dat in plaats van alleen een product te kopen,
je op deze manier ook een goed doel steunt - zonder extra kosten."
aldus mede-oprichter Mads Ellegaard.

    In Nederland werkt EenGoedeZaak.nl samen met een scala aan goede
doelen,zoals: Dance4Life, Save the Children, Care, Kerk in Actie,
Oxfam en het Nationaal Epilepsie Fonds (NEF). Ook de Nederlandse
zakenwereld ondersteunt eengoedezaak.nl van harte en bedrijven als
ACES Direct, Misco Nederland, Cosmox nl, Dell, Telfort, Bang CD,
Mbopmegastore.com, Relatieplanet en Just-Eat hebben zich als
zakenpartner aangesloten.

    Het Nationaal Epilepsie Fonds legt uit waarom zij op deze wijze
met EenGoedeZaak.nl samenwerken: "Ik denk dat we nieuwe manieren van
fondsenwerving nodig hebben en dit is een veelbelovend innovatief
concept." zegt Martin Boer, Algemeen directeur of NEF.

    Eén van de belangrijkste redenen voor het succes van
eengoedezaak.nl is dat als je eenmaal de AidMaker software hebt
geïnstalleerd, je er niet meer aan hoeft te denken om het programma
aan te zetten of iedere keer je favoriete goede doel te kiezen. Jij
hoeft alleen maar online te gaan en AidMaker doet de rest, maar jij
houd de touwtjes in handen.

    AidMaker is goedgekeurd door VeriSign en is Spyware, adware en
spamvrij. Het is gratis te downloaden en te gebruiken. Er is geen naam
registratie of e-mailadres nodig om te beginnen.

    Voor een volledige lijst met partner winkels en organisaties,
bezoek www.eengoedezaak.nl

    Over eengoedezaak.nl

    Eengoedezaak.nl is opgericht in 2008 door Mads Ellegaard en
Jonathan Low. Eengoedezaak.nl begon met het idee om het mogelijk te
maken een goed doel gratis te helpen gedurende het online winkelen. De
bedrijven betalen de donaties, maar de consument bepaalt waar het geld
naar toegaat. Het concept is gebouwd rond de software AidMaker, die
het mogelijk maakt om de consument te laten kiezen tussen een
verscheidene winkels om bij te kopen en goede doelen om te
ondersteunen. Eengoedezaak.nl is gebaseerd op het zakenconcept van
agoodcause.com wat sinds 2004 geld heeft opgehaald voor goede doelen.
Ook zijn oprichters Mads Ellegaard en Jonathan Low begonnen met een
persoonlijk verlangen een verschil te maken, het project is inmiddels
uitgegroeid met meer mensen dan alleen de oprichters. Agoodcause.com
is een succes geworden mede door de ontelbare toegewijde individuen
die elke dag hard werken en hun creativiteit en energie stoppen in het
verder ontwikkelen van de website en programma ten voordele van ieder
ander - met name de goede doelen. Voor meer informatie over het
concept en de mensen erachter, bezoek www.eengoedezaak.nl.

           ** Noot voor de redactie.