Ingezonden persbericht


Persbericht

Kieskeurig.nl laat eigen site reviewen

~ Nieuwe uitstraling, meer advertentiemogelijkheden en groter gebruiksgemak ~

Culemborg, 9 oktober 2008 - Kieskeurig.nl is in een nieuw jasje gestoken. Door verbeterde navigatie kan de bezoeker gemakkelijker producten vinden en er is meer ruimte voor advertenties. De veranderingen zijn gedaan na een intensieve pilot waarin medewerkers, gebruikers en klanten hun mening over de nieuwe lay-out konden geven. Deze feedback heeft mede de nieuwe website vorm gegeven.

Het vernieuwde Kieskeurig.nl begeleidt bezoekers van de website intensiever in hun zoek- en keuzeproces. 'De website heeft een meer volwassen en rustigere uitstraling gekregen. Een overzichtelijkere structuur zorgt ervoor dat consumenten nu nog beter producten, prijzen en webwinkels kunnen zoeken, vergelijken en kiezen', stelt Minouk Fieggen-Verkerke, Hoofd Marketing bij Kieskeurig. De website heeft flink wat veranderingen in de lay-out ondergaan waaronder:


- Verbeterde navigatie: een navigatiebalk bovenaan de pagina helpt bezoekers gemakkelijker hun weg te vinden op de website. Een prominent geplaatste zoekbalk vereenvoudigt het vinden van producten, reviews, prijzen en webwinkels.
- Aangepast zoekresultaat: op de homepage worden nog maar tien productgroepen prominent gepresenteerd. Nadat de bezoeker een groep gekozen heeft, wordt duidelijker aangegeven hoe een product geselecteerd kan worden op prijs en merk. Het resultaat dat de gebruiker krijgt na een zoekopdracht is overzichtelijker. Daarnaast zijn producten vanaf nu direct met elkaar te vergelijken.
- Nieuwe overzichtpagina: ieder product heeft - naast de besstaande reviews, prijsinformatie en specificatiepagina per product - nu ook een â'overzichtpagina'.
- Printopties: doordat er printknoppen op iedere pagina geplaatst zijn, is het afdrukken van zoekresultaten vereenvoudigd. Er is daarnaast nu de mogelijkheid voor adverteerders en webwinkels om een 'printpositie' te kopen. De advertentie wordt bij een printopdracht automatisch meegedrukt.
- Een review-button: door prominente knoppen is het voor bezoekers gelijk duidelijk waar een productreview achtergelaten kan worden of een winkelbeoordeling te vinden is.

Een belangrijk element op de vernieuwde website is de rechtstreekse navigatie naar de pagina waar consumenten hun productreviews achterlaten. Uit de groei van de hoeveelheid productbesprekingen blijkt dat Nederlanders er behoefte aan hebben om hun mening te laten gelden. 'Een belangrijke pijler van het succes van Kieskeurig zijn de product reviews waarin bezoekers zelf vertellen over hun ervaringen met een product of webwinkel', zegt Fieggen-Verkerke.

Uit een recent gebruikersonderzoek van Kieskeurig blijkt dat door aanpassingen te doen in de vormgeving en structuur van de site, internetgebruikers beter hun weg vinden. ' Wij hebben deze feedback ter harte genomen. Want naast de betrokken webwinkeliers zijn het ook de gebruikers die het succes van de site bepalen.'

(426 woorden)