Ingezonden persbericht


AANKONDIGING
7 oktober 2008

Directeur communicatie, Johan van der Schoot, van Fortis Verzekeringen Nederland op Communicatiecongres 9 oktober.

De VEB, de media, een keur aan communicatiedeskundigen - iedereen heeft wel een mening over de manier waarop Fortis tijdens de

huidige crisis met de media communiceert. Maar hoeveel invloed heeft de communicatiespecialist in zo'n grote crisis? En wat zijn de

consequenties van het gevoerde mediabeleid? Hoe herpakt Fortis Nederland zich? Johan van der Schoot, directeur communicatie van

Fortis Verzekeringen Nederland geeft antwoord op het Communicatiecongres op 9 oktober.

Vertrouwen centrale thema congres
Het thema van het congres is 'In de wereld van Communicatie draait alles om vertrouwen'. Of het nu gaat om vrienden, collega's, klanten, bovenbazen, journalisten of beleidsmakers. Vertrouwen winnen, herstellen, vergroten, creëren, managen.

Hoe belangrijk dit is, blijkt nu ook weer dagelijks in de berichtgeving over de financiële crisis.

Interactief sleutelwoord
Onder het motto - een congres is leuk, maar je moet er ook iets aan hebben - zijn er tal van interactieve sessies ontwikkeld rond het centrale thema.

Zo is er een workshop 'vertrouw (nooit) een journalist', waarbij de aanwezigen mogelijk 'slachtoffer' kunnen worden van een interview. Er zijn exclusieve

sessies waarbij deelnemers samen aan verschillende tafels in discussie gaan en diep graven over vertrouwen in je organisatie en hoe dit te verbeteren.

Verder zijn er ook exclusieve coachingsworkshops waarin je als communicatieprofessional aan je (zelf)vertrouwen kunt schaven. In totaal zijn er 12

verschillende bijeenkomsten die allen direct raken aan de taken van de communicatieprof. Er zijn debatten over hoe je online vertrouwen kunt winnen

(met Ziggo en Vodafone), over het herstellen van vertrouwen tijdens en na een grote crisis (met o.a. ABNAmro). Sprekers als John McLaren, directeur

corporate communicatie AkzoNobel, en Greet Prins, directeur innovatie UWV, vertellen hun persoonlijke belevenissen over grote ingrijpende rebrandings-

en vernieuwingsprogramma en gaan daarover ook in debat. Saskia Somberg van woningcorporatie Ymere onthult haar persoonlijk stappenplan over hoe de directie van het belang van reputatiemanagement te

overtuigen.

In het plenaire programma staan enkele gerenommeerde sprekers op het programma, onder wie vertrouwens- en innovatieprofessor Bart Nooteboom van

de Katholieke Universiteit Brabant en de Amerikaanse reputatie-expert Leslie Gaines Ross. De middag wordt afgesloten met een round up debat, waarin

enkele prominente sprekers van deze dag in debat gaan met de deelnemers.

Het congres 'de wereld van communicatie' vindt plaats op 9 oktober in de Van Nelle Fabriek in Rotterdam Geïnteresseerden kunnen kijken op www.communicatieonline.nl/congres .

******************************************


Ingezonden persbericht