Selligent en Optizen bundelen activiteiten in Groep Selligent


DIEGEM, 20081010 -- Selligent, de Europese specialist van oplossingen voor het beheer van klantenrelaties (Customer Relationship Management of CRM), kondigt de integratie aan van Optizen binnen de Groep Selligent. Optizen is een Belgisch softwarebedrijf dat een oplossing levert voor interactieve marketing. Met de integratie van deze oplossing binnen de Selligent CRM-suite verstevigt Selligent haar positie op de internationale CRM-markt. Selligent biedt voortaan een innoverende interactieve marketingoplossing aan onder de naam `Selligent Interactive Marketing'. Het is een krachtige oplossing voor het beheer van gepersonaliseerde multi-channel marketingcampagnes, volledig geïntegreerd in de globale CRM-visie en infrastructuur van een bedrijf.

Consistente communicatie met klanten en potentiele klanten over alle kanalen heen is voor vele bedrijven een enorme uitdaging. Marketeers kennen het stijgend belang van Internet als ideaal medium voor 1:1-communicatie, maar slechts een klein aantal bedrijven slaagt erin om ook maximaal het potentieel van dit interactieve medium te benutten binnen een globale CRM-strategie. De integratie van Optizen in het Selligent-aanbod brengt dé oplossing voor bedrijven.

Selligent Interactive Marketing biedt bedrijven een volledig gamma van marketingfunctionaliteiten. Het is een oplossing die bedrijven toelaat om - binnen een globale CRM-strategie - met klanten en prospects een 1:1-dialoog aan te gaan waarbij communicatie kan worden afgestemd op het individuele klantprofiel. Via een geïntegreerde life-cycle aanpak kunnen marketeers optimaal inspelen op de behoeften en noden van klanten.

De CRM-suite van Selligent is ontworpen voor het beheer van de klant, van de selectie tot de klantenbinding, de ontwikkeling van het klantenbestand, en completeert het softwarearsenaal voor en na de marketingcampagnes. Dankzij de verregaande integratie van de twee oplossingen kunnen bedrijven nu een beroep doen op een unieke geïntegreerde oplossing.

Marketingafdelingen streven ernaar hun online en offline communicatie te integreren. Met Selligent Interactive Marketing kunnen ze volledig gepersonaliseerde cross-channel marketingacties beheren. Net zoals alle andere modules binnen de Selligent CRM-suite is ook de Selligent Interactive Marketing module beschikbaar via de aankoop van licenties of als ASP-oplossing in de vorm van "full services" hosting. Eenzelfde product omvat dus de twee mogelijkheden, waardoor bedrijven gemakkelijk kunnen evolueren wat betreft hun keuzes voor uitbesteding.

André Lejeune, CEO van de Groep Selligent, legt uit: "De oplossingen van Optizen en Selligent vullen elkaar perfect aan. Ze worden aangeboden als een suite voor onafhankelijke interactieve marketing of als aanvullende modules op de CRM-suite. De integratie van beide oplossingen zal onze klanten toelaten om interactieve marketing te integreren in een globale CRM-visie binnen het bedrijf. Bovendien kan Selligent zich op die manier richten op nieuwe markten en haar internationale strategie versneld realiseren."

Jan Teerlinck, medeoprichter van Optizen, voegt daaraan toe: "Alle grote communicatiegroepen, webagentschappen en adviesbureaus investeren in interactieve marketing en hebben als doel hun strategische klanten te begeleiden bij deze stap. De samensmelting van het Optizen en Selligent aanbod laat ons toe een leidende positie op te bouwen op internationaal vlak."

Het samengaan van beide suites beantwoordt aan de groeiambities van beide bedrijven. Daardoor zullen ze een vooraanstaande plaats gaan innemen binnen de groep van CRM-ontwikkelaars van de laatste generatie. Optizen zal gebruik kunnen maken van het internationale karakter van de Groep Selligent om haar aandeel op de sterk groeiende markt van de interactieve marketing snel te vergroten, en meer in het algemeen op het gebied van de online marketing. Voor Selligent betekent de fusie een versterking van de huidige strategie haar aanbod per activiteitensector te differentiëren via een gespecialiseerde oplossing met hoog groeipotentieel. Ze zal verder de erkenning van Selligent als sterke speler door de analist Forrester kracht bijzetten en haar groei versterken.

Thierry Téchy, CTO van de Groep Selligent, vertelt: "De twee bedrijven hebben zeer gelijkaardige keuzes gemaakt op het vlak van technologie. Het bundelen van de R&D-inspanningen laat toe om tegen het einde van het jaar de oplossingen te integreren. Dit zal eveneens het op de markt brengen van evoluties en ontwikkelingen op het vlak van automatisering van de verkoopskrachten, service aan de klanten, contactcentra en relationele en interactieve marketing, versnellen."

De oprichters van Optizen worden aandeelhouders van de Groep Selligent Jan Teerlinck zal de verkoop van het gecombineerde aanbod ontwikkelen en zich toeleggen op de internationale expansie van de groep. Ben Vloemans zal de R&D- groep leiden die instaat voor de ontwikkeling van Selligent Interactive Marketing en wordt verantwoordelijk voor de volledige marketing-dimensie van de Selligent-suite.

Selligent dankt haar succes aan een beleid van technologische ontwikkeling, waarbij zij een gemakkelijk configureerbare oplossing aanbiedt met een unieke webarchitectuur. Dankzij deze fusie zet Selligent haar positie van ontwikkelaar van de nieuwe generatie CRM-oplossingen kracht bij. De intrinsieke kwaliteiten van flexibiliteit, pragmatisme en betrokkenheid garanderen het succes van complexe CRM-projecten.

Selligent voorziet andere aanwinsten op basis van technologische criteria, toegankelijkheid van niches en internationale ontwikkeling.

Wat betreft Selligent
Selligent is een Europese leverancier van CRM-oplossingen. Sinds haar oprichting in 1990 profileert de onderneming zich als specialist inzake collaboratieve oplossingen die een nieuwe dynamiek geven aan de organisatie en activiteit van de teams die rechtstreeks in contact staan met klanten, prospecten en zakenrelaties.
Deze oplossingen stellen marketing-, verkoop-, service- en adviesafdelingen in staat resoluut interactieve, doelgerichte en duurzame relaties uit te bouwen met al hun contacten en ecosystemen.
Selligent biedt een unieke aanpak die flexibiliteit, pragmatisme en betrokkenheid verenigt ten dienste van het succes van de CRM-projecten van haar klanten.
Met vestigingen in België, Frankrijk en Duitsland en een sterk partnernetwerk in Italie, Spanje e.a. dekt Selligent het grootste deel van de Europese markt. De onderneming werkt continu aan de uitbreiding van haar partnernetwerk.
Diegem, 9 oktober 2008





Ingezonden persbericht