AutoRai

Mazda start compleet nieuwe reclamecampagne in Nederland

(10/13/2008)
Mazda start vandaag met een volledig nieuwe reclamecampagne in Nederland. De nieuwe uitingen vallen samen met de start van de nieuwe fabrieksimporteur in Waddinxveen en de invoering van een nieuwe wereldwijde visuele identiteit van het merk.

Sinds 1 oktober jl. is de import van Mazda automobielen in Nederland verplaatst van de privé-importeur in Den Haag naar de nieuwe fabrieksimporteur in Waddinxveen. Deze verandering brengt met zich mee dat het merk nu ook beter kan profiteren van de internationale marketing, zoals deze wordt geïnitieerd vanuit het Europese hoofdkantoor van Mazda, Mazda Motor Europe in Leverkusen. Eind augustus lanceerde Mazda internationaal een nieuwe visuele identiteit. Deze twee elementen vloeien nu samen in de nieuwe reclamecampagne van Mazda, die vandaag start met paginagrote full color advertenties in een aantal landelijke dagbladen.

Naast genoemde printadvertenties omvat de campagne vanzelfsprekend ook uitingen op populaire internetsites, radiostations en in de showrooms van alle 80 Mazda-dealers met totaal 90 verkooppunten in Nederland. De campagne, die onderdeel is van een reclamebudget van ⬠2 miljoen tot eind dit jaar, is met name bedoeld om het merk in Nederland een herpositionering te geven en is zo ingericht dat de klant in de gelegenheid wordt gesteld de producten van Mazda opnieuw te ontdekken. Dat kan in feite alleen maar echt goed met een proefrit, waartoe de campagne-uitingen dan ook uitnodigen. De beleving staat daarbij centraal. Bij de dealer is er keuze uit vijf verschillende proefritten die worden ondersteund met een zogenaamde âaudio-tourâ, een in de auto aanwezige CD die de bestuurder begeleidt tijdens zijn of haar proefrit. Meer informatie is te vinden op www.testdrivemazda.nl