Centraal Beheer Achmea start eigen pechhulpdienst

14/10/2008 07:16

Centraal Beheer Achmea

"Nieuwe trend: klanten vragen om mobiliteitsgarantie"

APELDOORN - Vandaag introduceert verzekeraar Centraal Beheer Achmea een eigen pechhulpdienst met dekking in Nederland en Europa. In Nederland kent de service geen beperkingen in het aantal hulpverleningen en is woonplaatsservice inbegrepen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 50 procent van alle hulpverlening plaatsvindt in de eigen woonplaats. Pech onderweg wordt in 65 procent van alle gevallen direct gerepareerd door een landelijk netwerk van bergingsbedrijven. De service is 24 uur per dag bereikbaar en biedt naast pechhulp ook ondersteuning bij schade en diefstal. Klanten kunnen ook bij iedere garage in Nederland terecht. Een abonnement kost gemiddeld 40 euro per jaar.

Aanleiding

"Klanten vragen steeds vaker om een mobiliteitsgarantie", zegt Chris Trip, manager mobiliteit bij Centraal Beheer Achmea. "Zij willen simpelweg één aanspreekpunt bij diefstal, schade en/of pech. Dit met als doel zo snel en veilig mogelijk de reis te vervolgen."

"Wij constateren een nieuwe trend", vervolgt Trip. "Het bewijs werd afgelopen zomer nog eens geleverd toen wij in het Gelredome in Arnhem enkele duizenden klanten mochten ontvangen met hagelschade aan hun auto. In het stadion werden onze klanten direct geholpen met hun schademelding, ruitreparatie of vervangend vervoer. Op deze wijze kon de zomervakantie voor veel mensen toch 'ontzorgd' van start gaan."

Eigen schuld

Pech door eigen schuld valt ook binnen de dekking van de pechhulpdienst. Hierbij gaat het om zoekgeraakte sleutels, een ondeugdelijke accu en verkeerd getankte brandstof.

Samenvatting:


- Geen maximum aan het aantal hulpverleningen


- Vervoer naar garage van eigen keuze in Nederland


- Geen toeslag voor doortransport


- Woonplaatsservice inbegrepen


- Samenwerking met alarmcentrale Eurocross





http://www.centraalbeheer.nl